سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی:

معلمان، سکوی پرتاب یک جامعه هستند

تبریز (پانا) - همایش ضرورت‌های جوانی و تبیین سیمای الگوی زن سوم مسلمان در اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۳۴۹۴۷
لینک کوتاه کپی شد
معلمان، سکوی پرتاب یک جامعه هستند

زهرا کوهی در آئین همایش ضرورت های جوانی جمعیت و تبیین سیمای الگوی زن سوم مسلمان گفت: حضرت زهرا (س) مبنای اعتقادی بانوان مسلمان هستند و باید زیست بوم استان را در راستای اموز بانوان در جهت کردار و اخلاق آن بانوی بزرگوار قرار دهیم. بسیار جالب است که دانش آموزان ما در کشور خود ما و هم در کشور های همسایه بدنبال اجرای این برنامه هستند.

وی افزود: معلمی یک سکوی پرتاب است، چراکه اگر یک معلم صاحب اندیشه نباشد و تربیت او نیز اثر مثبت و مطلوبی در جامعه نخواهد داشت. فرهنگیان بعنوان سفیران و رهبران جنبش های فرهنگی باید خود را در برابر فرامین الهی و امام عصر (عج) مسئول بدانند و امورات را با چنین مسئولیت پذیری پیش ببرند.

سرپرست اداره‌کل امور بانوان و خانواده استانداری خاطرنشان کرد: عدم توکل به خداوند و رزاقیت او موجب شده که امورزه افراد جامعه نا امید بوده و نتوانند فعالیت های اجتماعی را بدرستی انجام دهند. در خصوص الگوی سوم هم بانوان و هم آقایان باید خود را برای تربیت ملزم بدانند چراکه امورات تربیتی میسر نمی شود مگر با همکاری همه افراد جامعه تا بتوان به قله های عمیق دست یافت.

اختر آذریان نیز در ادامه این برنامه عنوان کرد: طرح حاضر یکی از طرح های امور زنان در کشور است که در بخش های تربیتی برگزار می‌گردد، حضور جوانان در جامعه از آن حیث حائز اهمیت است که همه کشورها برای خود مقوله‌های قدرتی دارند که یک موضوع ملی است نه موضوع حاکمیتی، و این امر یکی از مولفه‌های قدرت ملی است.

وی افزود: آینده هر کشوری به جوانان آن بستگی دارد؛ امروزه باید در جامعه نیروی جوان مراکز علمی، آموزشی، تربیتی و.... را در دست بگیرند. اگر به جوانی جمعیت نپردازیم خسارت های جبران ناپذیر آن را در آینده نه چندان دور خواهیم دید. در کشور ما ساختمان سنی جمعیت به شکل زنگوله ای درآمده است که یک خطر جدی است.رشد موالید جمعیت هرگاه کاهش یابد کاهش سرمایه انسانی را در بر دارد.

دانش آموز خبرنگار: سما رزمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار