مشاور و مدیر کل امور بانوان استانداری آذربایجان شرقی تاکید کرد:

بحران سقط جنین در جامعه امروزی

تبریز(پانا) - مشاور  و مدیر کل امور بانوان استانداری آذربایجان شرقی ضمن اشاره به اهمیت نقش بانوان به عنوان تربیت آینده‌سازان جامعه، سقط جنین را یکی از دغدغه‌های اصلی جامعه امروزی عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۴۷۷۴۲
لینک کوتاه کپی شد
بحران سقط جنین در جامعه امروزی

زهرا کوهی در همایش خانواده و جوان سازی جمعیت، ضمن اشاره به نقش تربیت محور زنان در جامعه گفت: ساحت اصلی ما، ساحت خانواده است و لذا به یقین هر عمل خیری در دنیا از ساحت والدگری، مرتبه ای کوچک یا بزرگ از ساحت تربیت است.

وی افزود: بحث قابل توجه امروز جامعه ما، حوزه ی خانواده و جوانی جمعیت است. ما باید توجه داشته باشیم که ساحت خانواده، بسیار گرانقدر و ارزشمند بوده و شبیه هیچ چیز دیگری نیست. اصلی ترین خرده نظام هر جامعه و کشور، خرده نظام خانواده است که مهمترین مهره های آن پدر و مادر و فرزندان هستند که در این حین پدر و مادر نقش بسزایی دارند چرا که تربیت کننده ی فرزندان هستند.

کوهی ادامه داد: علاوه بر نقش پدر و مادر در داخل خانواده، پدر و مادر های معنوی در جامعه یعنی مربیان نیز از اهمیت خاصی برخوردار هستند. نقش مربیان در جامعه مسئله ای انکار ناپذیر است.

وی خطاب به بانوان حاضر در این همایش گفت: شما به عنوان مادران و زنان این جامعه، نخست باید با نقش خود در جامعه آشنا شوید چرا که زندگی با مادران شروع شده و تداوم می یابد. جامعه ی ما دارای دغدغه هایی است که از آن ها غافل شده ایم. یکی از دغدغه های اصلی جامعه ی امروز ما بحث سقط جنین است که ما باید در این راستا ذهنیت جوانان و نوجوانانمان را اصلاح کنیم چرا که جمعیت، یکی از مولفه های اصلی قدرت در جهان است.

وی اظهارداشت: نرخ تولد اولین فرزند بعد از ازدواج در تبریز بعد، ۴/۵ سال است. یعنی بعد از گذشت ۴/۵ سال از ازدواج، کودک اول خانواده متولد می شود. این آمار نشان می دهد که در جامعه نگرش های سست، مسیر های غلط و بینش های کم عمقی وجود دارد که بیشتر آن از ابعاد فرهنگی و اجتماعی ناشی است و تزریق حس راحت طلبی، مسئولیت گریزی و خودخواهی در جامعه، باعث ایجاد نگاه های فرد محورانه در جامعه شده و مروج اندیشه های نامطلوب است.

وی افزود: خود بینی ما در دوران کودکی از ۲ سالگی شروع شده و در پایان ۴ یا ۵ سالگی به پایان با ورود به کودک به جامعه و شناخت خود و ایجاد دگربینی در کودک تمام می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بحران جدی جامعه ی امروز ما در حوزه جمعیت است.مادران و بانوان به عنوان رهبران سیاسی، فرهنگی و اجتماعی هر جامعه هستند و لذا در هر کجا باشند، اتفاقات میمونی رخ خواهد داد که یکی از مولفه های تحقق این امر تحت تاثیر قرار نگرفتن نگاه و هویت زنانه ما است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار