مشاور امور بانوان اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی؛

خانواده اولین مدرسه در زندگی هر فرد است

تبریز(پانا) - مشاور امور بانوان اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه خانواده اولین مدرسه هر فرد است، مدرسه را در این بین دومین مدرسه هر کودک عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۴۷۷۴۴
لینک کوتاه کپی شد
خانواده اولین مدرسه در زندگی هر فرد است

اختر آذریان در همایش خانواده و جوان سازی جمعیت که در سالن اجتماعات مدرسه مهدیه تبریز برگزار شد، گفت: با توجه به اینکه خانواده سلول بنیادی جامعه است و از آن جایی که خانواده اولین مدرسه و مدرسه دومین خانه هر کودک تلقی می‌شود، می‌توان به اهمیت نقش مدرسه و مربیان در زندگی و شخصیت هر کودک پی برد.

وی افزود: به طور کلی والدین و مدرسه دو رکن اصلی در تعلیم و تربیت هر کودک به شمار می‌روند که فعالیت یک‌جانبه هر یک از این دو ناقص و بی‌ثمر خواهد بود. به همین دلیل تشکیل انجمن اولیا و مربیان در هر مدرسه، کاری اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسد؛ چرا که تاثیر مثبت و مستقیمی در آینده کودکان دارد.

مشاور امور بانوان اداره کل آموزش و پرورش استان ادامه داد: یکی از مشکلات امروز جامعۀ بشری تزلزل در بنیاد خانواده است. سیر صعودی آمارهای طلاق بهترین شاهد این مدعاست. امروزه در برخی از جوامع غربی، سستی نهاد خانواده به گونه‌ای شکل گرفته که جامعه‌ را با تغییرشکل خانواده و ظهور انواع مختلف آن نظیر هم‌خانگی یا زندگی دو نفر در زیر یک سقف بدون برگزاری مراسم ازدواج روبه‌رو ساخته است.

وی خاطر نشان کرد: در چنین شرایطی طرح ایجاد جامعۀ سالم با تاکید بر نهادهای اساسی آن به ویژه خانواده به عنوان شالودۀ حیات اجتماعی و هستۀ بنیادین جامعه سالم از اهمیت خاصی برخوردار است. مهر و محبت در این میان اساس زندگی خانوادگی در کشورمان است.

زود بازده ترین راه برای افزایش جمعیت، جلوگیری از سقط جنین است

همچنین در ادامه این همایش نیز سوده مصباح، مدرس و فعال حوزه ی جمعیت و پیشگیری از سقط جنین نیز با بیان این که خداوند درقرآن کریم می فرماید که فرزندان خود را نکشید که ما روزی آن ها را می رسانیم، گفت: از عوامل سقط جنین می توان به ناباروری دائمی، افسردگی، شیزوفرنی و... اشاره کرد که هر کدام دارای عوارض جدی هستند.

وی افزود: بزرگترین گناه بعد از شرک به خدا، کشتن فرزند به دلیل شراکت در لقمه است که منظور از لقمه هم می تواند روزی و هم خانه و یا عوامل دیگر باشد. هیچ زنی از سقط فرزندش راضی نیست و کسانی که خواسته یا ناخواسته این امر را انجام می دهند سیلی آن را یا در این دنیا و یا در آخرت خواهند خورد.

وی ادامه داد: ما باید به خدا اعتماد کنیم. زن در اسلام یک ارزش دارد که انسان سازی او را تببین می کند. هرکس که نفسی را احیا کند، مثل این است که بشریت را احیا کرده است.لذت خلق کردن از بزرگترین لذت های عالم هستی است.

وی در پایان اظهار داشت: باید توجه داشته باشیم که هر لحظه از بارداری مانند جهاد در رکاب رسول الله و هر شب بیداری برای نگهداری از فرزند، زمینه ساز ظهور صاحب الزمان است. زود بازده ترین، پربرکت ترین و حتی اصلی ترین کار برای افزایش جمعیت، جلوگیری از سقط جنین است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار