معاون پژوهش ومنابع انسانی آموزش و پرورش خراسان شمالی درگفت وگوبا پانا:

مهلت ارسال آثارهمایش ملی حقوق شهروندی وجامعه مدنی تا10اردیبهشت 96

معاون پژوهش ،برنامه ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش خراسان شمالی با اشاره به اینکه ،مهلت ارسال چکیده و اصل مقاله همایش ملی حقوق شهروندی و جامعه ی مدنی تا تاریخ 10 اردیبهشت ماه سال جاری است گفت: این همایش در 19 اردیبهشت ماه در خراسان شمالی محل کمپ پتروشیمی شهرستان بجنورد برگزار خواهدشد.

کد مطلب: ۶۱۲۰۷۱
لینک کوتاه کپی شد

قنبرعلی خوش آینه در گفت و گو با خبرنگار پانا ، محورهای این همایش را در راستای حقوق شهروندی و آزادی و امنیت ، حقوق شهروندی در قرآن و حدیث ، حقوق شهروندی در آثار اندیشمندان ، حقوق شهروندی و فرهنگ های بومی ، حقوق شهروندی و انتخابات ، حقوق شهروندی و دفاع مقدس، حقوق شهروندی و محیط زیست، حقوق شهروندی در کتب درسی،حقوق شهروندی و سازمان های مردم نهاد، حقوق شهروندی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ذکر کرد.

وی ، مجری همایش را استانداری و اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی اعلام کرد.

خوش آینه در بحث اینکه ، حقوق شهروندی در قانون اساسی کشور مطرح است گفت: متاسفانه از بندهایی که کمتردر قانون اساسی توجه شده است و امسال با قولی که توسط رئیس جمهور داده شده بود ، در انتخابات حقوق شهروندی را در ایران پی گیری خواهد کرد و به تمامی دستگاه ها و ارگان ها در خصوص حقوق شهروندی اعلام شد که در این خصوص همایشی به عنوان همایش ملی حقوق شهروندی وجامعه مدنی برگزارمی شود.

وی افزود: قطعاً یکی از دستگاههایی که می تواند بیشترین تأثیر در توسعه و بسط حقوق شهروندی داشته باشد آموزش وپرورش است چرا که آموزش و پرورش با داشتن 930 هزارمعلم و 5/13 میلیون دانش آموز بهترین جایگاه جهت اطلاع رسانی است و به همین خاطر در هفته معلم، همایش ملی تحت عنوان حقوق شهروندی و جامعه ی مدنی برگزار خواهدشد.

دبیر همایش در رابطه با حضور شرکت کنند گان دراین همایش گفت: از طریق فراخوانی در سایت و ایجاد کانال و همچنین ارسال پوستر به سراسر کشور اطلاع رسانی شده است و شرکت برای عموم مردم آزاد است.

وی ، مهلت ارسال مقالات به همایش را تا تاریخ 10 اردیبهشت ماه به مدت 20 روز اعلام کردو افزود: همایش نیز در تاریخ 19 اردیبشهت در آخرین روز از هفته معلم ، همراه با سخنرانان کشوری و استانی و همچنین ارائه مقاله برگزار خواهدشد.

خوش آینه ادامه داد: به جایگاه حقوق شهروندی در متون درسی و سند تحول بنیادین از نگاه های متعددی پرداخته شده است تا ابعاد موضوع از طریق رئیس جمهور کشورمان به مردم ، جامعه فرهنگی و دانش آموزی تبیین شود تا استفاده بهینه را داشته باشند.

وی بیان کرد: همایش ملی حقوق شهروندی وجامعه مدنی در تاریخ 19 اردیبهشت ماه ازساعت 8 صبح تا 5 بعدازظهر در محل کمپ پتروشیمی برگزار می شود که در این همایش قطعا 12مقاله ارائه خواهشد و به صاحبان اثر گواهی حضور داده می شود

خوش آینه اظهارداشت: در صورت امکان مقالات برتر در کتابی چاپ خواهد شد تا دیگران بتوانند از این مقالات استفاده مفید را ببرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار