معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

اجرای الگوی مدرسه تراز و تقویت مهارت‌آموزی اولویت قطعی آموزش و پرورش است

مشهد (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر ضرورت تحقق الگوی مدرسه تراز انقلاب اسلامی گفت: برنامه‌های تحول در مدرسه، ارتقای مهارت‌آموزی و بهبود کیفیت یادگیری دانش‌آموزان، جهت‌گیری اصلی وزارتخانه در سال جاری است.

کد مطلب: ۱۶۳۴۷۳۸
لینک کوتاه کپی شد
اجرای الگوی مدرسه تراز و تقویت مهارت‌آموزی اولویت قطعی آموزش و پرورش است

سیدمصطفی آذرکیش در گفت‌وگو با خبرنگار پانا با تشریح برنامه‌های این معاونت برای ارتقای کیفیت یادگیری دانش‌آموزان اظهار کرد: «تمام تصمیم‌گیری‌ها در وزارت آموزش و پرورش مبتنی بر اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین و تحقق تربیت متوازن در ۶ ساحت تعلیم و تربیت است.»

وی با اشاره به تکالیف وزارت آموزش و پرورش در برنامه هفتم توسعه افزود: «افزایش سهم آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و مهارتی به ۵۰ درصد، یک تکلیف قانونی است. در سال جاری این سهم از ۴۳ به ۴۵.۵ درصد رسیده و رشد ۲.۵ درصدی تعداد هنرجویان هنرستان‌ها ثبت شده است.»

آذرکیش، ارتقای مهارت‌آموزی و توان کارآفرینی دانش‌آموزان را از مأموریت‌های اصلی معاونت آموزش متوسطه دانست و ادامه داد: «در هنرستان‌ها با ایجاد رشته‌های جدید، توسعه فضاها و استفاده از ظرفیت‌ نهادهای تولیدی، خدماتی و صنعتی در حال تقویت آموزش مهارتی هستیم. برای دانش‌آموزان غیرهنرستانی نیز طرح‌هایی مانند «هر دانش‌آموز یک مهارت»، آموزش‌های هوش مصنوعی، ایران دیجیتال و برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و فنی در حال اجرا است.»

وی همچنین در ارزیابی عملکرد خراسان رضوی در اجرای برنامه‌های تحول گفت: «این استان در حوزه توانمندسازی معلمان، اجرای طرح سفر یادگیری و استقرار الگوی مدرسه تراز، عملکرد بسیار قابل توجهی داشته است. بر اساس آخرین گزارش‌ها بیش از ۹۰ درصد معلمان متوسطه در دوره‌های مربوط شرکت کرده‌اند و ۵۰ درصد مدارس استان نیز به عنوان مجری الگوی مدرسه تراز فعال شده‌اند.»

آذرکیش این اقدامات را نمونه‌ای موفق از اجرای برنامه‌های تحولی دانست و تأکید کرد: «مدارس خراسان رضوی می‌توانند به‌عنوان الگو برای سایر استان‌ها معرفی شوند.»

خبرنگار : مهدی زمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار