معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش :

تحقق الگوی مدرسه تراز با تعامل مؤثر و برنامه‌ریزی هدفمند مدیران امکان‌پذیر است

مشهد (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بر نقش تعیین‌کننده مدیران در پیشبرد الگوی مدرسه تراز و ضرورت تعامل مؤثر میان ارکان نظام تعلیم و تربیت تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۶۳۴۲۹۸
لینک کوتاه کپی شد
تحقق الگوی مدرسه تراز با تعامل مؤثر و برنامه‌ریزی هدفمند مدیران امکان‌پذیر است

مصطفی آذرکیش در همایش «تحول تا تراز»، الگوی مدرسه تراز را نقشه راه ارتقای کیفیت آموزشی دانست و گفت: اگر در سند تحول، مدرسه به‌عنوان محور پیشرفت کشور معرفی شده، تحقق این جایگاه نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و اجرای اقدامات درست و هدفمند است.
وی با اشاره به نقش محوری مدیران در فرایند تحول افزود: سه مهارت ادراکی، انسانی و فنی پایه‌های مدیریت مؤثرند و تجربه مدارس خراسان رضوی نشان می‌دهد که برنامه‌محوری در استان به‌خوبی دنبال می‌شود.
آذرکیش همچنین تأکید کرد:  ۸۵ درصد علل ناکارآمدی‌ها به نقص در فرآیندها مربوط است، نه افراد، و وظیفه مدیر ایجاد هماهنگی میان اجزای مدرسه است؛ موضوعی که به‌گفته او جوهره تحول آموزشی محسوب می‌شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، الگوی مدرسه تراز را «یک سفر یادگیری مستمر» خواند و گفت: هرچند شرایط مدارس متفاوت است، اصول بهبود و کیفیت آموزشی برای همه یکسان است و جلب اعتماد و مشارکت ذی‌نفعان نقشی کلیدی در این مسیر دارد.
آذرکیش در پایان اظهار داشت: حضور در چنین نشست‌هایی زمانی ارزشمند است که به تغییر نگرش و رفتار منجر شود؛ یادگیری حقیقی زمانی اتفاق می‌افتد که از شنیدن فراتر برود و به عمل برسد.

 

خبرنگار : مهدی زمانی عکاس : مهدی زمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار