کارشناس روابط عمومی آموزش و پرورش ناحیه ۳ کرج:

روابط عمومی بازوی قدرتمند و متفکر هر سازمانی است

کرج (پانا) - کارشناس روابط عمومی آموزش و پرورش ناحیه ۳ کرج گفت: روابط عمومی، بازوی قدرتمند و متفکر هر سازمانی است. پس مدیران باید باور داشته باشند که روابط عمومی ،نقش بی‌بدیلی در فتح دل‌ها و ذهن‌ها دارد و می‌تواند با ایجاد تعامل سازنده با جامعه در مسیر تحقق اهداف سازمانی گام بردارد.

کد مطلب: ۱۵۷۰۳۲۱
لینک کوتاه کپی شد
روابط عمومی بازوی قدرتمند و متفکر هر سازمانی است

امیرمحمد سلطانپور به مناسبت روز روابط عمومی در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد: «هر سازمان و نهادی هر چند کوچک برای تقویت تعاملش با مردم نیاز به مدیریتی قوی دارد ، مدیری که دارای درایت و قوت باشد می‌تواند روابط عمومی را به پلی برای ارتباط خود با بدنه سازمان و مردم تبدیل کرده و یا با سوء مدیریت خود، آن را به کاربر کانال‌های فضای مجازی و عکاس تنزل دهد که خوشبختانه رویکردها در استان البرز به‌گونه‌ای است که روابط عمومی را از جمله ارکان مهم دولتی محسوب می‌کنند.»

وی درمورد بهترین اخبار انتشار داده خود در حیطه روابط عمومی افزود:«بهترین خبرهایی را که توانستم پوشش دهم‌افزایش‌چشمگیر میانگین نمرات دانش‌آموزان سطح ناحیه در امتحانات نهایی سال‌گذشته،موفقیت‌های فراوان در رشته‌های ورزشی و علمی جهانی دانش‌آموزی وافتتاح  کلنگ‌زنی چندین مدرسه و بازگشایی مدارس میثم تمار  بوده است که در واژه این اخبار شوق و شور و امید پیدا می شد.»

سلطانپور اضافه کرد:«یکی از بهترین مراسم و خاطره که در ذهن دارم افتتاح مدرسه‌ای در محمدشهر بود که قرار بود با افتتاح آن مدرسه دانش‌آموزان مدرسه جنبی به مدرسه نوساز آمده واز فضای بیشتر آموزشی بهره‌مند شوند ، تمامی دانش‌آموزان با اجرای سرود ، نمایش و نقالی شور و شعف خاصی را به نمایش گذاشتند ، در پایان نیز برگه‌های‌دست نویس خود را که حاوی تشکر از خیر مدرسه سازبود را تقدیم خیر کرده و با شوق و ذوقی تماشایی به‌ بریدن روبان نگریستند ، آن اتفاق در من تاثیر خاصی‌گذاشت تا شادی‌های آن دانش‌آموزان را با لنز دوربین‌خود ثبت نموده و با دیگران به اشتراک بگذارم.»

 کارشناس روابط عمومی ناحیه ۳ کرج با تأکید بر لزوم بهره‌گیری صحیح از فناوری‌های نوین در نظام آموزشی،بیان کرد:«تلفن همراهی که امروزه در دستان دانش‌آموزان قرار دارد، نباید فقط به عنوان ابزاری برای تفریح و سرگرمی تلقی شود.این وسیله ارتباطی می‌تواند با تولید محتوای ارزشمند و انتشار آن در فضای‌مجازی،حس‌میهن‌دوستی را در بین جوانان تقویت کرده و بذر امید و انگیزه را در دل‌های آنان بکارد.»

وی با هشدار نسبت به گسترش فعالیت‌های تبلیغاتی رسانه‌های بیگانه،توضیح داد:«برخی از رسانه‌های بیگانه با دستکاری و تحریف سخنان افراد، سعی در ایجاد تفرقه و اختلاف در جامعه دارند. بنابراین، لازم است که دانش‌آموزان پیش از انتشار هرگونه خبری در فضای مجازی، از صحت و سقم آن اطمینان حاصل کرده و از بازنشر اطلاعات نادرست و گمراه‌کننده خودداری کنندهر مطلبی را به‌سادگی قبول نکنیم زیرا که به مدد رسانه و شگردهای تبلیغاتی می‌توان فرشته را اهریمن واهریمن را فرشته نشان داد.»

سلطانپور در ادامه عنوان کرد:«اولین قدم در بالا بردن سواد رسانه‌ای آن است که وقتی خبری را از رسانه‌ای می‌خوانیم به صحت و سقم آن توجه نماییم و از چند منبع آن راپیگیری کنیم زیرا بریدن و کوتاه کردن صحبت‌ها ازجمله کوچکترین کارهای رسانه‌های بیگانه است‌ پس سعی کنیم قبل و بعد هر سخنرانی و یا خبری را پیگیری کنیم تا دچار اشتباه نشویم.»

کارشناس روابط عمومی ناحیه ۳ کرج در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد:« ازهمکاران آموزش و پرورش درخواست می کنم که روابط عمومی صرفاً به چشم یک واحد تدارکاتی یا عکاسی دیده نشود؛ بلکه باید به عنوان بازوی توانمند و مغز متفکر هر سازمان، از جایگاهی استراتژیک برخوردار باشد. مدیران باید باور داشته باشند که روابط عمومی نقش بی‌بدیلی در فتح دل‌ها و ذهن‌ها دارد و می‌تواند با ایجاد تعامل سازنده با جامعه، در مسیر تحقق اهداف سازمانی گام بردارد.»

خبرنگار : دانش آموز آیلین فیضی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار