استاندار زنجان:

معضل کنکور با سازوکار‌های آموزش‌وپرورش در حال حل شدن است

زنجان (پانا) - استاندار زنجان گفت معضل کنکور با عملیاتی کردن مستمر سازوکار‌های موثر در آموزش‌و‌پرورش در حال کمرنگ‌تر شدن است.

کد مطلب: ۱۴۶۶۸۷۵
لینک کوتاه کپی شد
معضل کنکور با سازوکار‌های آموزش‌وپرورش در حال حل شدن است

محسن افشارچی در جلسه شورای آموزش‌وپرورش و شورای پشتیبانی سوادآموزی استان زنجان اظهار کرد: معضل کنکور به مرور زمان کمرنگ‌تر می‌شود و تاثیر معدل در کنکور به مرور بیشتر می‌شود.

استاندار استان زنجان خاطرنشان کرد: امتحانات پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم در کشور به‌صورت استاندارد در حال برگزاری است و این موضوع، ساز و کار پیچیده‌ای دارد به شکلی که سوالات لحظه آخر به دست مسئولان رسیده و تکثیر می‌شود و سپس امتحان برگزار می‌شود و این یک فرآیند ساده نیست و سختی‌های زیادی دارد و باید در استان نسبت به این مساله متعهد باشیم.

افشارچی با اشاره به موضوع مدارس نمونه دولتی، استعدادهای درخشان و عادی افزود: فاصله معناداری بین وضعیت مدارس عادی و استعدادهای درخشان وجود دارد که نیازمند تمهید ویژه در این رابطه هستیم.

وی گفت: مدارس نمونه دولتی و استعدادهای درخشان استان به سطح کشوری نزدیک هستند. پس باید تلاشمان را بیشتر کنیم تا درصد مدارس عادی را نیز افزایش دهیم یعنی تمامی انرژی حوزه آموزشی را به حد زیادی روی این موضوع متمرکز کنیم.

استاندار زنجان با توضیح اینکه موظف به رعایت عدالت آموزشی هستیم، تصریح کرد: بخشی از عدالت این است که برای کسانی که باید بیشتر انرژی گذاشته شود، وقت بگذاریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار