استاندار زنجان تشریح کرد:

دستاوردهای آموزشی و پرورشی سفر رییس‌جمهور به زنجان

زنجان (پانا) - استاندار زنجان با بیان اینکه پروژه‌های زیربنایی خوبی در حوزه آموزش و پرورش در سفر اخیر رئیس‌جمهور به استان زنجان اعتبار دریافت کردند گفت مسائل آب و راه بیشترین حجم اعتبار را به خود اختصاص دادند.

کد مطلب: ۱۴۴۴۶۰۲
لینک کوتاه کپی شد
دستاوردهای آموزشی و پرورشی سفر رییس‌جمهور به زنجان

محسن افشارچی امروز، سه‌شنبه ۱۰ بهمن‌ماه در نشست خبری با موضوع «تبیین دستاورد سفر ریاست جمهوری به استان زنجان» که در سالن پیامبر اعظم استانداری زنجان برگزار شد، اظهار کرد: سفر رئیس‌جمهور به استان از این جهت که مشکلات موجود در استان زنجان در تمام حوزه‌های ستادی از نزدیک مورد بررسی قرار گرفت، یک اتفاق مثبت بود.

وی با بیان اینکه در اولین سفر رییس‌جمهور به استان تعهد سازمان برنامه و بودجه را گرفته‌ایم، گفت: این تعهد ۳ هزار میلیارد تومان بود که تقریبا به طور کامل اختصاص یافت.

استاندار زنجان افزود: در دومین سفر ریاست جمهور به زنجان برنامه‌محور پیش رفته‌ایم که مسائل آب و راه بیشترین حجم اعتبار را به خود اختصاص دادند.

وی افزود: اعتبار خوب و قابل توجهی در حوزه آموزش و پرورش پیش‌بینی شد که افتتاح استخر دانش آموزی، تاسیس مدرسه در شهرک‌های اقماری و ...‌ از جمله آن‌هاست.

وی با بیان اینکه سد مشمپا بین سال‌های ۹۲ تا ۹۸، ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه شده بود سپس متوقف شده در حالی که نباید متوقف می‌شد، افزود: در صحبتی که رئیس‌جمهور داشتند، مشکلات آن حل شده و نیاز به پیگیری دارد.

این مسئول با اشاره به مشکل آب در شهرستان طارم، تصریح کرد: برای سال آینده حدود ۲۰ میلیون متر مکعب آب گرفته‌ایم و برای حوزه آب باید در سال‌های آتی حتما انرژی خیلی زیادی صرف کنیم.

وی با اشاره به تحویل واحدهای نهضت مسکن به متقاضیان در استان، افزود: فرآیند تحویل ۱۲۰۰ واحد مسکونی در سفر رئیس‌جمهور آغاز شد و با رفع موانعی مثل نرخ محاسبه سود تسهیلات و کاهش آن از ۲۳ به ۱۸ درصد، تحویل سایر ‌واحدها هم سرعت بیشتری خواهد گرفت.

افشارچی با اشاره به اینکه تخصیص آب در استان زنجان بالاتر رفته است، خاطرنشان کرد: مسئله بعدی چگونگی استفاده از آب کشاورزی بوده، زیرا مصرف آب در بخش کشاورزی بالا است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار