‌وزیر آموزش و پرورش در آیین وداع با پیکر شهید معلم حجت‌الله یوسفیه؛

معلمان‌ هویت انقلاب را ساخته‌اند

بی‌تردید امروز اصلی‌ترین منبع قدرت ‌ما شهدا هستند‌

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بی‌تردید امروز اصلی‌ترین منبع قدرت ما ‌شهدا هستند تاکید کرد به این شهید قول می‌دهیم ما همه تلاش می‌کنیم که دانش‌آموزان خود را با هویت و فرهنگ اسلامی ایرانی تربیت کنیم.

کد مطلب: ۱۴۷۲۵۹۰
لینک کوتاه کپی شد
معلمان‌ هویت انقلاب را ساخته‌اند

رضامراد صحرایی در آیین وداع با پیکر شهید معلم حجت الله یوسفیه با گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره)، شهدای گرانقدر انقلاب، شهیدان رجایی، باهنر و مطهری به‌ویژه شهدای معلم و دانش‌آموز، اظهار کرد: یاد و خاطره این شهید عزیز معلم را گرامی می‌دارم. رجعت این معلم عزیز در هفته معلم برای ما حاوی پیام‌های مهمی است. نکته اول اینکه معلم جایگاه سترگی در نظام اسلامی دارد. رهبر معظم انقلاب درباره معلم فرمودند که معلم کسی است که زیرساخت سرافرازی کشور را می‌سازد. 

وی با بیان اینکه معلمان هویت انقلاب را ساخته‌اند، گفت: 45 سال از انقلاب گذشته است. انقلاب ما بسیار قدرتمندتر شده است. به مراتب تاثیرگذارتر از قبل شده است. به این شهید قول می‌دهیم ما همه تلاش می‌کنیم که دانش‌آموزان خود را با هویت ایرانی و اسلامی و فرهنگ ایرانی و اسلامی تربیت کنیم. 

صحرایی با تاکید بر اینکه بی‌تردید امروز اصلی‌ترین منبع قدرت ‌ما شهدا هستند‌، گفت: گواهی می‌دهیم که در آموزش و پرورش سعی کرده‌ایم امانت‌دار شهدا باشیم. این انقلاب امانت شهداست. امانت ایثارگرانی است که با بذل جان خود آن را رقم زدند. 

وی با اشاره به اینکه شهید جایگاه رفیعی دارد و اگر معلم باشد به مراتب رفیع‌تر، ادامه داد: در محضر این شهید تعهد می‌دهیم که راه او را ادامه خواهیم داد. نخواهیم گذاشت کوچک‌ترین آسیبی به استقلال این کشور وارد شود. نخواهیم گذاشت از قدرت این کشور کاسته شود. به او تعهد می‌دهیم که راهش را ادامه خواهیم داد، امانت او را حفظ خواهیم کرد. 

وزیر آموزش و پرورش گفت: ‌وقتی مطلع شدم این شهید عزیز تازه تفحص شده، معلم است، حقیقتا احساس کردم رزقی برای ما آمده است که باید از آن توشه خود را برگیریم. شهدا نیازی به ما ندارند بلکه ما هستیم که به آن‌ها و دعای خیر آن‌ها نیازمندیم. به پیروی از مسلک، منش و روش آن‌ها نیاز داریم. باید با خود بیاندیشیم که بازگشت این معلم شهید به مرکز فرماندهی نظام تعلیم و تربیت کشور چه چیزی را می‌خواهد به ما بگوید؟ معنا و مفهوم این رجعت چیست؟ آیا غیر از این از ما می‌خواست‌ که معلمان ما کودکان این سرزمین را قوی، بصیر، باهویت بار بیاروند. یا غیر از این می‌خواست که اسلام ناب محمدی را دنبال کنیم. یا غیر از این از ما می‌خواست که یاور مستضعفان باشیم. این‌ها پیام‌هایی است که این شهید عزیز به ما می‌دهد.  

صحرایی با بیان اینکه تفحص این شهید در هفته معلم حاوی پیام‌های فروانی برای ماست، گفت: از همکارانم می‌خواهم در مورد رجعت این شهید در هفته معلم رویدادی تعریف کنند. همه ما باید با خود درباره رجعت این شهید به آموزش و پرورش بیاندیشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار