وزیر آموزش‌وپرورش در پیامی به‌مناسبت سالروز تشکیل سازمان ملی استعدادهای درخشان؛

بسترسازى براى ساختن جامعه تمام عیار اسلامى ایرانى نیازمند وجود افراد نخبه است

سمپاد نقـش تحول‌آفرین و تعیین‌کننده‌اى در حرکت به سمت تربیت مبتنى بر ساحت‌هاى ‌سند تحـول‌ داشته است

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش پیامی به مناسبت سالروز تاسیس سازمان ملی استعدادهای درخشان صادر کرد.

کد مطلب: ۱۴۷۱۷۳۵
لینک کوتاه کپی شد
بسترسازى براى ساختن جامعه تمام عیار اسلامى ایرانى نیازمند وجود افراد نخبه است

رضامراد صحرایی به‌مناسبت فرا‌رسیدن سالروز تاسیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان پیامی صادر کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

«بسم تعالی

و اشکروا نعمة اللّه‌ إن کنتم ایّاه تعبدون 

نعمت خدا را شکرگذارید اگر تنها او را می‌پرستید  (سوره نحل - آیه 114)

بسترسازى براى ساختن جامعه تمام عیار اسلامى - ایرانى نیازمند وجود افراد نخبه، تحـول‌گرا، امیدبخش و اثرگذاراست و جامعه موفق و توسعه‌یافته، جامعه‌ای است که بتواند از تـوان و ظرفیت‌هاى فکرى و علمى فرزانگان و نخبگان خود، نهایت بهره را ببرد.

‌پیرو فرمایش مقام معظم رهبرى (مدظله‌العالى) مبنى بر اینکه «نخبگى یک نعمت الهى و موهبت‌ خدایى است، نعمت الهى را باید شکر کرد» و در راستاى تأکیدات معظم‌له در زمینه ضـرورت و اهمیت شناسایى و هدایت استعدادهاى برتر و تقویت مدارس سمپاد و تربیت اندیشه‌ور‌ان این مرز و  بوم، چهاردهم اردیهشت‌ماه هر سال و گرامیداشت روز ملى سمپاد، نشان از توجه ویژه آموزش و پـرورش‌ کشور به نخبه‌پرورى و تشخّص دادن به نقش مهم و راهبردى دانش‌آموزان داراى اسـتعدادهاى برتـر  در آینده پرشکوه تمدن ایرانى - اسلامى دارد. 

بدون شک، وجود یک جامعه پیشرفته، توسعه‌مند و تحول‌‌خواه، مولود مجاهـدت‌ها و تلاش‌هاى فداکارانه انسان‌هاى اندیشه‌ور، باصداقت، خدمتگزار و تاریخ‌سازى است که با تمسک به دسـتورات نخبگان بزرگ عالم بشریت یعنى پیامبران و امامان معصوم  و همچنین تخلق به اخلاق و‌ آداب اسلامى انسان‌دوستانه، در جهت بهبود، پیشرفت و آرمانی‌ساختن جامعه خود در تلاش هستند. 

خوشبختانه در سال‌هاى اخیر، سمپاد با ارائه مدل تربیتى تمام‌ساحتى و با هدف دستیابى و شناخت کامل از ظرفیت‌هاى علمى و فرهنگى جامعه و همچنین شناسایى نیازهاى اساسى کشور، نقـش تحول‌آفرین و تعیین‌کننده‌اى در حرکت به سمت تربیت مبتنى بر ساحت‌هاى شش‌گانه سند تحـول بنیادین داشته است. 

اکنون همکاران تلاشگر ما در مجموعه سازمان ملى پرورش استعدادهاى درخشان و مـدارس سمپاد کشور، هم‌راستا با شعار چشم‌اندازى خود «هر نیاز کشـور، یک سـمپادى آماده اثرگذارى»، ضمن تدوین برنامه‌هاى تربیتى انسان‌ساز و تقویت رویکرد توسعه پژوهشى، پرورشى و آموزشى، زمینه‌سـاز تربیت افراد صالح، اثرگذار و اندیشمندى هستند که به یارى خدا با نگاه پرسشگرانه و تعالی‌گراى خود، طلایه‌داران پیشرفت و تحولات مثبت در ایران عزیزمان خواهند بود. 

امید است این رسالت در سایه عنایات الهى و منویات رهبر حکیم و فرزانه انقلاب و دسـتورات ریاست محترم جمهور، به نحو احسن ادا شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار