استاندار زنجان در ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان:

تاکنون 319 تبلت به دانش آموزان نیازمند استان زنجان اهدا شده است

حقیقی: هر دانش‌آموز یک سفیر سلامت باشد

زنجان (پانا) -استاندار زنجان در ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان زنجان، عنوان کرد 70 سایت جهت اتصال به اینترنت تاکنون در روستاهای استان راه اندازی شده است که در این راستا 250 مدرسه به اینترنت پر سرعت متصل شدند.

کد مطلب: ۱۱۴۴۵۱۰
لینک کوتاه کپی شد
تاکنون 319 تبلت به دانش آموزان نیازمند استان زنجان اهدا شده است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، فتح‌الله حقیقی استاندار و رئیس شورای آموزش و پرورش استان ضمن گرامیداشت روز هوانیروز و دانشجو و قدردانی از زحمات مدیر کل سابق آموزش و پرورش و تبریک به آقای مظفری اظهار کرد: در جلسه ای که با حضور وزیر محترم ارتباطات و فناوری در هفته گذشته به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد مقرر شده ۹۹ سایت تا پایان سال در سطح استان جهت اتصال روستاهای استان به اینترنت راه‌اندازی شود که در آن ۱۵ هزار خانواده در سطح استان اینترنت پر سرعت دریافت خواهند کرد.

حقیقی در ادامه افزود: تا به امروز ۷۰ سایت راه اندازی شده که بابت آن ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است که در این راستا ۲۵۰ مدرسه به اینترنت پرسرعت وصل شد که بالای ۹۰ درصد مدارس دارای اینترنت پرسرعت هستند.

وی ضمن تاکید بر کمک به دانش آموزان برای بهره مندی از آموزش شبکه شاد و فضای مجازی ابراز کرد: دانش آموزانی که به فضای مجازی و شبکه شاد نیست دسترسی ندارند با استفاده از پکیج های آموزشی که توسط آموزش و پرورش استان تهیه شده است از آموزش محروم نمانده‌اند.

حقیقی همچنین تصریح کرد: تا به امروز ۳۱۹ دستگاه تبلت به دانش آموزان نیازمند اهدا شده است و همچنین ۲۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانداری نیز در قالب وام قرض‌الحسنه در اختیار آموزش و پرورش قرار داده خواهد شد تا نسبت به تهیه گوشی و تبلت برای دانش آموزان نیازمند اقدام شود.

وی ادامه داد: 100 دستگاه تبلت نیز طی هفته آینده به دانش آموزانی که در مناطق صعب‌العبور و محروم قرار دارند در اختیار آموزش و پرورش داده خواهد شد تا در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه هر دانش‌آموز یک سفیر سلامت باشد گفت: معلمان دو دقیقه در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی در کلاس های درس مجازی خود آموزش های لازم را ارائه کنند.

این مقام مسئول همچنین بر تامین زمین مورد نیاز مسکن برای مسکن ملی فرهنگیان تاکید کرد و از ادارات مجری این طرح خواست تا به صورت ویژه کارهای مربوط به این پروژه پیگیری شود.

حسن مظفری مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان استان زنجان گفت: در استفاده از شبکه شاد، استان زنجان رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است که از همه معلمان و عوامل اجرایی که در راستای آموزش مجازی تلاش می‌کنند تشکر می‌کنم.

مظفری در ادامه افزود: هیچ دانش آموزی به علت اینکه به شبکه شاد دسترسی ندارد از آموزش محروم نشده است وآموزش و پرورش مسئولیت تعلیم و تربیت دانش‌آموزان را دارد. همانطور که تاکنون مسئولین محترم استان، یار و همراه آموزش و پرورش بودند، امیدوار هستیم انشاالله استمرار یابد.

وی همچنین از205 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در راستای صدور بیانیه برای قدردانی از زحمات معلمان در آموزش فضای مجازی تشکر کرد.

در این جلسه گزارشی از وضعیت اینترنت مدارس، فعالیت دانش آموزان در شبکه شاد، وضعیت مدارس در شهرک های اقماری، اقدام ملی مسکن فرهنگیان و وضعیت اتوماسیون اداری تحت وب ارائه شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار