اسلامی در مراسم سالگرد شهادت حاج حسین خرازی:

مرحله اول احداث نیروگاه دارخوین به اتمام رسید

تهران (پانا) - سی و هفتمین سالگرد شهادت شهید حاج حسین خرازی، فرمانده لشکر مقدس امام حسین(ع) در میعادسرای فرهنگی - تربیتی دارخوین با حضور رییس سازمان انرژی اتمی و جمعی از مقامات لشکری و کشوری برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۶۰۷۲۴
لینک کوتاه کپی شد
مرحله اول احداث نیروگاه دارخوین به اتمام رسید

صبح امروز چهارم اسفندماه، مراسم گرامیداشت سی و هفتمین سالگرد شهادت فرمانده شجاع لشکر مقدس ۱۴ امام حسین علیه السلام، شهید حاج حسین خرازی و مراسم تشییع و تدفین دو شهید گمنام در میعادسرای فرهنگی- تربیتی شهید خرازی شهرک دارخوین سازمان انرژی اتمی در استان خوزستان با حضور محمد اسلامی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی، سردار سرتیپ غلامرضا سلیمانی رییس سازمان بسیج مستضعفین، سردار سرتیپ مجتبی فدا فرمانده سپاه حضرت صاحب الزمان(عج) استان اصفهان و جمعی از مقامات لشکری و کشوری برگزار شد.

محمد اسلامی، رییس سازمان انرژی اتمی ایران در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و عرض تبریک به مناسبت میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) اظهار کرد: خدا را شاکر هستیم که امروز افتخار حضور در جمع شما رزمندگان و خانواده شهدا در این حسینه در شهرک دارخوین برای ما میسر شد.

وی افزود: موضوعی که باید به آن توجه دائمی داشت، این است که رمز و راز پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس توجه به کلمه الله، ‌ خودباوری، ایمان به خداوند متعال، تسلیم به رضای او بودن و در ادامه وحدت، یکپارچگی و انسجام ملت بود.

اسلامی با اشاره به برگزاری مراسم گرامیداشت شهید خزاری و همرزمانش و ذکر این موضوع که زیبایی و شکوه این تجمعات به هر دلیل و بهانه‌ای باعث عطرآگین شدن فضا با عطر توحید و جلوه‌های الهی می‌شود، تصریح کرد: دشمنان، انقلاب ما را یک توهم می‌دانند در حالی‌که برعکس این نگاه، انقلاب ما یک روایت و یک حقیقت همیشه صادق است. این تصویری که دشمن در حال نشان دادن آن است به معنی واقعی کلمه با اساس انقلاب اسلامی ایران مخالف بوده و در تضاد است.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه انقلاب ایران، انقلاب تحقق باورهای اسلامی است، گفت: در این مسیر، انقلاب ما نشان داد سلطه پذیر نبوده بلکه سلطه ستیز است؛ جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس یکی از برنامه‌ها و اقدامات دشمن برای ساقط کردن این انقلاب بود اما حضور شما رزمندگان و نیز شهدای این مملکت که جان خود را برای حفاظت از این دستاورد نثار کردند، نشان داد که این نهضت و این جریان تمام شدنی نیست.

وی با تاکید بر اینکه دشمن برای از بین بردن انقلاب اسلامی اراده مصممی دارد و از نقشه‌ها و توطئه‌های خود دست برنداشته است، افزود: در روندی که طی این ۴۵ سال شاهد بودیم، هرکجا توانستیم فکر، ایمان، عشق و خودباوری که در دفاع مقدس وجود داشت را باور کرده و به آن تاسی کنیم، پیروز بوده‌ایم و به موفقیت رسیده‌ایم اما هرکجا به نسخه‌های غیر از آن اتکا شد، نتایج کمتری گرفته‌ایم.

اسلامی: مرحله اول احداث نیروگاه دارخوین به اتمام رسید

رییس سازمان انرژی اتمی ایران اظهار کرد: نگاهی به این دوره و توطئه‌های اخیر که در کشور رخ داد، نشان‌دهنده نکته حایز اهمیتی است برای نمونه بیانیه جنگ اقتصادی که آمریکایی‌ها به طور رسمی آن را اعلام کردند را باید جزو توطئه‌های از پیش طراحی شده دانست. آن‌ها در سال ۱۳۹۶ اعلام کردند که ما اگرچه می‌توانیم در جنگ‌های سایبری و نظامی بر ایرانی‌ها برتری فراوانی داشته باشیم اما این مساله دلیل پیروزی ما نیست بلکه باید ایران را در جنگ اقتصادی از پای در بیاوریم تا مردم از انقلاب اسلامی جدا شوند.

اسلامی با تاکید بر اینکه ایران به واسطه ذخایر، ثروت و استعدادهایی که دارد همیشه مورد طمع دشمنان بوده تا بتوانند به کشور دست‌اندازی کنند، گفت: این توطئه‌ها ادامه دارد و فقط شکل آن تغییر کرده است. بنابراین امروز باید اقدامات به‌هنگام و امیدآفرین را برای ممانعت از دلسردی مردم، نصب‌العین اقدامات خود قرار دهیم.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران در ادامه با بیان اینکه منطقه دارخوین قطعه‌ای از بهشت و قدمگاه شهدا است، گفت: در این منطقه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی قرار بود نیروگاه کارون (دارخوین) ساخته شود که با پیروزی انقلاب، خارجی‌ها به تعهدات عمل نکرده و قراردادهای خود را لغو کردند و همچنین در ادامه به دلیل تحریم‌ها به تعهدات خود پایبند نبودند.

اسلامی: مرحله اول احداث نیروگاه دارخوین به اتمام رسید

وی ادامه داد: حدود ۱۲ سال پیش این جمع‌بندی صورت گرفت که چون خارجی‌ها همکاری ندارند، این پروژه را ادامه ندهیم اما به لطف الهی و حمایت مقام معظم رهبری و تلاش همکاران در صنعت هسته‌ای، دوباره این پروژه به شکل جدی دنبال شد.

اسلامی تصریح کرد: به همین خاطر سال گذشته سه پروژه در این منطقه تعریف شد که شامل ساخت نیروگاه کارون، احیای این منطقه و سومین و گل سرسبد آن‌ها، احداث میعادسرای فرهنگی - تربیتی شهید خرازی بود که امروز شاهد برگزاری سی و هفتمین سالگرد گرامیداشت شهادت این شهید گرامی هستیم.

اسلامی در پایان با اشاره به مراسم تشییع و تدفین شهدای گمنام در میعادسرای فرهنگی - تربیتی شهید خرازی، گفت: امروز با خاکسپاری شهدای گمنام در این میعادسرا، شاهد تبدیل شدن آن به یک کانون پربرکت و مملو ازعشق برای یک روایت دائمی از دفاع مقدس خواهیم بود.

وی تصریح کرد: این میعادسرا در اصل تبدیل به میعادگاهی برای نسل‌های آینده، کاروان‌های راهیان نور و همچنین تلاشگران سازمان انرژی اتمی ایران در دارخوین شده و همواره شعار «تا زنده‌ایم، رزمنده‌ایم» با عطرافشانی این شهدا حفظ خواهد شد.

گفتنی است بررسی آخرین مراحل پیشرفت ساخت نیروگاه اتمی ۳۰۰ مگاواتی دارخوین و بازدید از شرکت پالایش نفت آبادان از دیگر برنامه‌های محمد اسلامی، رییس سازمان انرژی اتمی ایران در جریان سفر ۲ روزه به استان خوزستان بود.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار