رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی در گفت‌وگو با پانا تشریح کرد:

شهریه مراکز و مدارس غیردولتی به ترتیب تا پایان فروردین و اردیبهشت ابلاغ می‌شود

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه‌ مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش از ابلاغ شهریه مراکز غیردولتی تا پایان فروردین و شهریه مدارس غیردولتی تا پایان اردیبهشت امسال خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۶۴۰۷۲
لینک کوتاه کپی شد
شهریه مراکز و مدارس غیردولتی به ترتیب تا پایان فروردین و اردیبهشت ابلاغ می‌شود

احمد محمودزاده در گفت‌وگو با پانا درباره الگوی شهریه مدارس غیردولتی اظهار کرد: «‌در سال گذشته ‌60 مورد آسیب‌شناسی با کمک مدارس و افکار عمومی، رسانه و متخصصان و موسسان انجام شد تا مسائل شهریه احصا شود.‌ ‌رعایت قانون، برنامه سال تحصیلی، وضع آموزشی و پر‌ورشی، فعالیت‌‌های فوق برنامه، تجهیزات و فضای فیزیکی، شرایط منطقه‌ای و نرخ تورم جزو آیتم‌هایی است که امروز در تعیین شهریه ملاک قرار خواهند گرفت.»

وی ادامه داد: «این‌گونه نبود که ما درصد رشد شهریه را اعلام کنیم بلکه به‌ازای هر مدرسه یک شهریه تعیین کردیم. متناسب با آیتم‌های شهریه برای هر مدرسه یک شهریه و در سال گذشته 18 هزار شهریه تعیین کردیم.»

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: «ما یک سقف و یک کف مشخص تعیین می‌کنیم و برای این مهم نیز تاب‌آوری مردم را ‌برای ورود به این مدارس در نظر می‌گیریم. در کف شهریه اعتقاد به این داریم که اگر شهریه ما خیلی پایین است این ظلم به آموزش‌و‌پرورش و آینده دانش‌آموز است. مدرسه‌ای که با یک کف شهریه‌ای اداره می‌شود با این شهریه نمی‌تواند معلم استاندارد و برنامه آموزشی و پرورشی خوب را به این مدارس ببرد. ما هم به شهریه بالا حساس هستیم و هم حساسیت به این داریم که با مبلغ‌های پایین، اصل آموزش و پرورش زیر سوال می‌رود.»

محمودزاده گفت: «در کنار این دو مراقبت، به دنبال این هستیم که توازن شهریه را هم داشته باشیم و انشاالله با همکاری دستگاه‌های نظارتی عددها تعیین شده و ‌شهریه مراکز تا آخر فروردین و شهریه مدارس تا آخر اردیبهشت ابلاغ خواهد شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار