رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی در گفت‌وگو با پانا تشریح کرد:

2 اقدام مهم در بازنگری قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز غیردولتی

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش 2 اقدام مهم در بازنگری قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز غیردولتی را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۴۶۴۰۷۱
لینک کوتاه کپی شد
2 اقدام مهم در بازنگری قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز غیردولتی

احمد محمودزاده در گفت‌وگو با پانا درباره ‌بازنگری در قانون تاسیس مراکز و مدارس غیردولتی اظهار کرد: «‌خوشخبتانه این بازنگری در سال گذشته انجام شد که ‌2 بند خیلی مهم دارد. یک بند آن بحث استقرار مدارس غیردولتی است که خود این مهم 2 مقوله است. یکی بحث احداث مدارس است که باید از آیین‌نامه 697 که سازمان نوسازی مدارس برای تمام مدارس در سراسر کشور چه دولتی و چه غیردولتی ارسال می‌کند، تبعیت کنند و مقوله دوم، استیجاری‌هاست که بررسی و نظارت این مدارس با آیین‌نامه فعلی امکانپذیر نبود.»

محمودزاده خاطرنشان کرد: «به همین خاطر در سال‌‌های گذشته، یک دوگانگی در مدارس وجود داشت و موسسان نیز اذیت می‌شدند و برای خود سازمان نوسازی مدارس هم مشخص نبود که با چه شاخصی این مدارس را ارزیابی کند.»

وی ادامه داد: «خوشبختانه این موضوع را هم در دولت و هم در مجلس پیگیری کردیم و در ‌هر 2 نهاد، آیین‌نامه ‌مد‌نظر ما‌ یعنی این که احداثی‌ها جدا در نظر گرفته شوند و ‌استیجاری‌ها هم جدا، ‌مصوب شد و ان‌شاءالله اجرا خواهد شد. اجازه داده شده که در آیین‌نامه‌های فنی این مدارس، خود سازمان نوسازی ‌متناسب با استحکام مدارس و ایمنی مورد نیاز دانش‌آموزان بازنگری داشته باشد.»‌

معاون وزیر آموزش و پرورش درباره موضوع دیگر این بازنگری گفت: «‌آموزش و پرورش در خصوص موضوع تقلیل ساعت معلمان مدارس غیردولتی هم نیم‌نگاهی داشت و هم موسسان ‌انتظار داشتند که ‌44 ساعت، عدد بالایی است. این موضوع ‌هم حقوق معلمان را به نصف تبدیل می‌کرد و بیمه هم نصف حساب می‌شد.»

وی با بیان اینکه ‌معلمان در مدارس دولتی در دوره ابتدایی 25 ساعت و در متوسطه تقریبا 24 ساعت حضور دارند، اظهار کرد: «ما هم به خاطر این که فشار زیادی به موسسان نیاید و این اجحافی که در سال‌های گذشته در حق این معلمان وجود داشت تمام شود و برای این‌که وضعیت بیمه آن‌ها هم درست شود، عدد را به ساعت موظف تغییر دادیم.»

محمودزاده خاطرنشان کرد: «این کار به‌صورت پله‌ای ‌مدیریت خواهد شد و اگر به تصویب نهایی برسد و ابلاغ شود، عدد 44 ساعت در دوره ابتدایی به 31 و در متوسطه به 32 ساعت تقلیل خواهد یافت.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار