اولین گردهمایی معاونین ،مربیان پرورشی و قرآنی مدارس شهرستان طرقبه شاندیز برگزار شد

طرقبه شاندیز (پانا)- رییس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان بیان کرد: اولویت اول و مهم‌ترین شاخص ما نماز است و برپایی پرشور اقامه نماز را در مدارس جدی بگیریم .

کد مطلب: ۹۶۱۷۳۵
لینک کوتاه کپی شد
اولین گردهمایی معاونین ،مربیان پرورشی و قرآنی مدارس شهرستان طرقبه شاندیز برگزار شد

گردهمایی معاونین ،مربیان پرورشی و قرآنی مدارس شهرستان طرقبه شاندیز با محوریت تبیین برنامه عملیاتی این حوزه درسال تحصیلی۹۹_۹۸ با حضور مهدوی خواه، رئیس اداره قرآن ، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان،رفسنجانی، مدیرآموزش و پرورش شهرستان طرقبه شاندیز،حجت الاسلام و المسلمین صمیمی، کارشناس مسئول اقامه نماز اداره کل استان، خلیلی، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه 6 سعیدی، معاون پرورشی و تربیت بدنی ،مسئول حراست اداره و فرمانده بسیج دانش آموزی پسران در مجتمع فرهنگی و رفاهی شکوفه برگزار شد.

مهدوی خواه رییس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان بیان کرد: حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی رویکردهای متفاوتی دارد و در این حوزه ۵۴ شاخص داریم اگر بخواهیم دانش آموزان به آن حیات طیبه رهنمون شوند باید فعالیت های مشاوره ای ،فرهنگی هنری،پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ...طی یک فرآیند و مرتبط با هم در مدرسه انجام شود و اولویت بندی باید در راس کارهای حوزه معاونین پرورشی قرار بگیرد.

وی ادامه داد: معاونین پرورشی باید نقش موثری در ارزیابی دانش آموزان و معلمین داشته باشند. الگوسازی را جدی بگیریم و در هر فعالیتی که در آموزش و پرورش و در مدارس ما اتفاق می‌افتد باید رنگ و بوی دین در آن کاملاً مشهود باشد و مطابق با اهداف دین اسلامی باشد اولویت اول و مهم‌ترین شاخص ما نماز است و برپایی پرشور اقامه نماز را در مدارس جدی بگیریم .

در ادامه رضا رفسنجانی مدیر آموزش و پرورش شهرستان طرقبه شاندیز به نقش و رسالت مهم معاونین پرورشی اشاره داشت و ذکر کرد: معاونین پرورشی باید در اجرای صد در صد سند تحول بنیادین اهتمام ویژه داشته باشند و ساحت های شش گانه ،مهارت‌های زندگی و تربیت صحیح را به دانش آموزان بیاموزند

وی خاطرنشان کرد: امروز ما می توانیم برای درمان آموزش و پرورش کشورمان از سند تحول بنیادین استفاده کنیم و با تحقیق، پژوهش و شناسایی خلاهای تربیتی را در مدارس تکمیل سازیم . سرمایه گذاری امروز در جامعه،تفکر افراد و در مدرسه حاصل ساختن جامعه ای خوب و مبتنی بر اخلاق است و نیاز امروز جامعه،نیاز به اخلاق و اخلاق مداری است امروز از حیات طیبه نباید به عنوان یک شعار استفاده کنیم ،حیات طیبه به معنی زندگی به سبک دین است و باید دانش آموزان را در راستای اهداف عالیه سند تحول بنیادین و رشد تمام ساحتی سوق دهیم .

وی گفت: امروز دانش آموزان ما برای دستیابی به مهارت های مختلف و شکوفایی استعدادهای نهان خود نیاز به امید آفرینی و امید بخشی دارند. امروزه مدرسه مکان خطا کردن برای دانش آموزان است و یکی از رسالت های مهم معاونین پرورشی اصلاح نمودن رفتارهای اشتباه دانش آموزان می باشد.

وی در ادامه تاکیدکرد: اجرای طرح نماد در سطح شهرستان به منظور رسیدن به یک گفتمان مشترک و مشخص نمودن حد و مرز برای دانش آموزان می باشد تا بتوانیم دانش آموزان را به درک و فهم بالایی از آسیب های اجتماعی برسانیم.

درپایان مراسم سعیدی معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان طرقبه شاندیز گفت: مربیان و معاونین پرورشی در خط مقدم ترغیب، تشویق و هدایت دانش آموزان در مسیر پایبندی به ارزش های اخلاقی، دینی و فرهنگی قرار دارند و از این رو وظیفه بسیار حساس و خطیری برعهده دارند تشکل های دانش آموزی را جدی بگیرید که تشکل های دانش آموزی به دانش آموزان هویت می بخشد و به مانند یک عایق نمی گذارد دانش آموز هر امر منفی را انجام دهند. در زمانی که کشور مورد هجمه فرهنگی و جنگ نرم دشمنان قرار دارد و تباهی اخلاقی و دینی جوانان مارا هدف قرار داده اند، فعالیت های فرهنگی و پرورشی مدارس باید پررنگ تر دیده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار