انجمن تهیه‌کنندگان سینمای مستند، خواستار رفتاری متناسب با شخصیت و حرفهٔ هنری محمد رسول‌اف شد

تهران (پانا) - انجمن صنفی تهیه‌کنندگان سینمای مستند، خواستار تعامل و رفتاری متناسب با شخصیت و حرفهٔ هنری محمد رسول‌اف که از اعضای این انجمن است، شد.

کد مطلب: ۹۴۳۰۳۶
لینک کوتاه کپی شد
انجمن تهیه‌کنندگان سینمای مستند، خواستار رفتاری متناسب با شخصیت و حرفهٔ هنری محمد رسول‌اف شد

در متن این نامه آمده است: «روحیهٔ مبنایی فیلمسازی، نقد از طریق خلق موقعیت دراماتیک است؛ بیان بخش‌های گاه مانده در سمت تاریک و پوشیده ای که در روایت سینمایی آن‌ها به هر حال تأکید و تعمیم در متن و اطرافش لاجرم می‌نماید و‌ جزئی ذاتی از آن است. پس از ساخت فیلم، وقتی ساز و‌ کار رسانه‌ای دنیای امروز در نقاط مختلف جغرافیای سیاسی و آداب صنعت‌اخبار و تحلیل، آن را در برمی‌گیرد، ذهنِ انواع مخاطبان می‌تواند دامنهٔ متعددی از تداعی معانی را ممکن کند و برایند‌هایی بسازد که فیلمساز مسئول همهٔ آن‌ها نمی‌تواند باشد. به همین سبب بهتر به نظر می‌رسد در سنجش
و داوری بازتاب‌های تولید و عرصهٔ آثار سینمایی با برخوردی خلاق و مورد به مورد بتوان از ظرفیت فیلمسازی منتقد،
به نفع ارتقاء کیفیت زندگی اجتماعی و زوایای متعدد و ‌پیچیده‌اش بهره گرفت و در تعاملی مهربان به تحقق جامعهٔ همدل‌ و هماهنگ کمک کرد.
سینمای آسیب شناسی اجتماعی، کم هزینه‌ترین شیوهٔ آگاهی از انواع برداشت‌های حاضر در طیف های مختلف شهروندان است، حرف و فضا و تصویری که در نهایت به آشکارگی‌ و عرضه روی پرده می‌رسد و در معرض قضاوت همگان قرار می‌گیرد و می‌تواند مبنای گفت و گو باشد نه قهر»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار