استاندار سمنان:

تقویت گفت و گو، مهربانی و کاهش خشونت، توقع مهم از آموزش و پرورش

سمنان (پانا) - استاندار سمنان گفت: تجلیل از معلمان تکلیفی اجتماعی و نشانه رشد فرهنگی جامعه است.

کد مطلب: ۹۱۴۰۲۱
لینک کوتاه کپی شد
تقویت گفت و گو، مهربانی و کاهش خشونت، توقع مهم از آموزش و پرورش

علیرضا آشناگر، در آیین استانی بزرگداشت مقام معلم افزود: تجلیل از معلمان نشان از قدرشناسی آحاد ملت از معلمان بی ادعاست که تکالیف آموزشی و تربیتی جامعه را انجام می دهند.

به گفته وی، نگاه دین اسلام و جامعه ارزشی کشور درباره علم مشخص است و تجلیل از معلمان، منجر به ارتقای سرمایه اجتماعی می شود.

استاندار سمنان ابراز داشت: مدیران دولتی نتیجه کار معلمان در سال های گذشته هستند و اکنون مسؤولان باید در تکریم معلمان تلاش کرده و کوتاهی نکنند.

آشناگر تصریح کرد: معلمان باید مستمر، پیوسته و درست تشویق شوند. معلمان با اندک دریافتی بهترین مسؤول را تحویل جامعه می دهند و همه ارکان حکومت کمک کنند دغدغه معیشت کارکنان آموزش و پرورش و کادر اداری برچیده شود.

وی در ادامه گفت: رشته های تحصیلی در استان سمنان متناسب با ظرفیت استان ارائه شود و عملکرد آموزش و پرورش در زمینه مهارت آموزی مطلوب است.

استاندار سمنان ادامه داد: سمنان استانی صنعتی است که 2هزار و 200 واحد صنعتی و چندین معدن دارد و دارای ظرفیت های گردشگری بالاست و آموزش در استان باید با توجه به ظرفیت استان ارائه شود.

آشناگر با بیان اینکه وضعیت استان در زمینه اقتصاد، دفاع و آموزش مطلوب است و این نشان از نقش کلیدی معلمان دارد، اظهار داشت: استان سمنان از نقش استانی به واسطه ظرفیت های بسیار دیگر در کشور دارای نقشی ملی شده و باید با عنایت به هم جواری با هشت استان کشور و امتیاز نزدیکی به تهران رشته های متناسب با توسعه کشور ارائه شود.

وی با عنوان این مطلب که معلمان خلاق باید تشویق شوند و معلمان استان سمنان از لحاظ خلاقیت در آموزش ارزیابی شوند، یادآور شد: اصلاح و انحراف جامعه تا حدود زیادی به نوع نگاه معلمان مربوط می شود منش معلمان در اصلاح و انحراف جامعه موثر است.

استاندار سمنان با بیان اینکه سایر نهادهای فرهنگی مانند دانشگاه، در تربیت افراد نقش مکمل دارند و نقش اصلی بر دوش معلمان است، ابراز داشت: باید بررسی شود که سطح مهربانی، پرخاشگری، نشاط و طراوت و تعامل و انجام کارگروهی، وضعیت مطالعه در آموزش و پرورش چگونه است.

آشناگر اضافه کرد: خشونت های کلامی حتی در مدارس ابتدایی مورد سنجش و ارزیابی قرار گیرد و بررسی شود که در مقایسه با جهان و منطقه وضعیت چگونه است.

وی با عنوان این مطلب که استان سمنان در کاهش حجم تکالیف در کشور رتبه دار است و این مهم در این استانِ ممتاز فرهنگی مطلوب است، گفت: اگر شاخص ها ناامید کننده هست باید تغییر نگرش داده و با تلاش مضاعف نگاه مسؤولان را به آموزش و پرورش معطوف کنیم.

به گفته استاندار سمنان، وضعیت فرهنگی و آموزشی استان سمنان بالاست و دارا بودن بالاترین با سوادی در کشور و قرار گرفتن در زمره سه استان برتر کشور در زمینه سواد هم چنین بالا بودن نسبت دانشجو به جمعیت گواه این گفته است.

آشناگر با بیان این که معلمان باید به بازی و سرگرمی به خصوص در دوره ابتدایی توجه کنند، افزود: بی شک اگر گفت و گو در جامعه تقویت شود، کشور قله های ترقی را با سرعت می پیماید. تقویت گفت و گو، مهربانی و کاهش خشونت، توقع مهم از آموزش و پرورش استان سمنان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار