معاون وزیر آموزش و پرورش:

مبنای آموزش مدارس، تقویت اندیشه ورزی باشد

سمنان (پانا) - معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کشور با بیان این که مبنای تربیت اسلامی، تفکر و تعقل است، گفت: مبنای آموزش در مدارس تقویت تفکر و اندیشه ورزی باشد.

کد مطلب: ۹۱۴۰۲۵
لینک کوتاه کپی شد
مبنای آموزش مدارس، تقویت اندیشه ورزی باشد

حجت الاسلام والمسلمین علی ذوعلم، در آئین بزرگداشت مقام معلم در تالار شهید مطهری سمنان افزود: در بین دانش آموزان باید قدرت تفکر و تعقل به گونه ای تقویت شود تا فرد خود با قدرت اندیشه در گفتمان ها تصمیم بگیرد.

وی ادامه داد: باید مجال سوال و انتقاد کردن به دانش آموز داده شود تا در یک روند آموزشی فکورانه قرار بگیرد چرا که بی شک با این روش هدف پرورش فکری و عقلانی محقق می شود.

اولیای دانش آموزان، کنکور را می پسندند

معاون وزیر آموزش و پرورش ابراز داشت: نظام آموزشی تست محور و حفظ محور، مهم ترین مانع تقویت قدرت تفکر و تعقل است؛ اما اکنون اولیای دانش آموزن بدنبال آموزش علم محور، حفظ کردن و کنکور هستند و این دیدگاه باید اصلاح شود.

ذوعلم تصریح کرد: معلمان برای آموزش ارزش های دینی و اسلامی که در بیانیه گام دوم انقلاب بر آن تأکید شده تلاش کنند. به گفته وی، آزادی مهم ترین ارزش انقلاب اسلامی است ولی جوانان از آزادی مصادیق اشتباه می پندارند.

وی یادآور شد: غرب با چینش ویترین آزادی به دنبال منحرف کردن افکار است؛ چرا که حرف از آزادی می زند اما ضد آزادی عمل کرده است.

ذوعلم خاطرنشان کرد: نقد در سازمان ها ممنوع تلقی می شود ولی خودسازی در گام دوم انقلاب برای تحقق راهبردها لازم است و باید خودسازی سازمانی مورد توجه قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: دانش آموز عملکرد حاکمیت را در رفتار معلم و اولیای مدرسه می پندارد بر همین اساس معلمان در رفتارهای خود در مدارس هوشیار باشند و در استقرار عدالت بکوشند.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کشور گفت: استقرار عدالت در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار