معلمان بر اساس نظر سنجی ها همچنان از بالاترین سرمایه اجتماعی برخوردارند

مشهد( پانا) - وزیر آموزش و پرورش در دیدار با نخبگان فرهنگیان و نمایندگان مردم نیشابور معلمان را دارای بالاترین سرمایه اجتماعی دانست و گفت : معلمان جزء متعهد ترین متدین ترین و خادم ترین اقشار جامعه هستند.

کد مطلب: ۹۱۴۰۳۵
لینک کوتاه کپی شد
معلمان بر اساس نظر سنجی ها همچنان از بالاترین سرمایه اجتماعی برخوردارند

‍سید محمد بطحایی در این جلسه گفت: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با جمعی از معلمان، خدمات و موفقیت های آموزش و پرورش پس از انقلاب را قابل مقایسه با پیش از آن ندانستند و این موفقیت ها را درخور تقدیر توصیف کردند.

وی با بیان اینکه علی رغم همه دشمنی ها پس از انقلاب،امروز در منطقه و در بسیاری از زمینه ها حرف برای گفتن داریم گفت:امروز ۱۴ میلیون دانش آموز داریم که علی رغم همه هجمه های فرهنگی جزو طبقه انقلابی هستند و در صورت نیاز در راه حفظ کشور و انقلاب جان فشانی خواهند کرد.

یطحایی گفت: بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار دانش آموز امسال در طرح حفظ جز سی قرآن کریم شرکت کردند و این استقبال نشانه ای از سرمایه های ما در آموزش و پرورش است.اگر جامعه فرهنگی ما در مقابل نسخه های پیچیده شده مقاومت می کنند برای حفظ نشانه های هویتی ماست.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: امروز بیش از ۶۰۰ هزار کلاس درس در قالب یکصد و ۱۰ هزار مدرسه در کشور داریم که معلمان این کلاس ها بر اساس نظر سنجی ها همچنان از بالاترین سرمایه های اجتماعی برخوردارند و جزو متعهدترین،متدین ترین و خادم ترین اقشار جامعه هستند.وظیفه من به عنوان وزیر آموزش و پرورش دفاع از ۸۰۰ هزار معلم کشور است.

وی گفت: در آموزش و پرورش دانش آموزانی که نمرات ۲۰ بیشتری بگیرند تشویق می کنیم در حالی که هویت و ماهیت فرزندان ما در حال خطر است،لذا باید به فرزندانمان یاد دهیم از هویت خود مراقبت کنند.

وی ادامه داد: آموزش جامعه پذیری، کارکرد اصلی آموزش و پرورش و تعلیم تربیت است است، لذا باید شروع به اصلاح کنیم و این اصلاح باید از دوره ابتدایی آغاز شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار