در گردهمایی کارشناسان مشارکت های مردمی استان عنوان شد:

مشارکت عموم مردم در تعلیم و تربیت دانش آموزان ضروری است

زنجان (پانا) - نعمت اله محمدی سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان در جمع کارشناسان مشارکت های مردمی استان بر ضرورت مشارکت مردم در آموزش و پرورش تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۹۷۴۰۵
لینک کوتاه کپی شد
مشارکت عموم مردم در تعلیم و تربیت دانش آموزان ضروری است

گردهمایی کارشناسان مشارکت های مردمی و مدارس غیردولتی مناطق و نواحی استان زنجان به میزبانی آموزش و پرورش ناحیه یک و با حضور مسئول فناوری سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

نعمت اله محمدی سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان در این گردهمایی با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در آموزش و پرورش گفت: «تربیت دانش آموزان فصل مشترک آموزش و پرورش و خانواده هاست و ضروری آحاد جامعه در فرآیند تعلیم و تربیت مشارکت فعال داشته باشند.»

محمدی افزود: «در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر توسعه مشارکت های مردمی در نهاد تعلیم و تربیت تاکید شده است و ضروری است تا زمینه مشارکت همگانی در آموزش و پرورش فراهم گردد.»

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بر نقش خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار در توسعه فضاهای آموزشی تاکید کرده اظهار داشت: «آموزش و پرورش بدون مشارکت مردم نمی تواند به اهداف مندرج در سند تحول بنیادین دست یابد لذا ضروری است تمام نهادها و عموم مردم مشارکت مطلوب و فعال در حوزه تعلیم و تربیت داشته باشند.»

محمدی با اشاره به موفقیت های مداس غیردولتی بر ضرورت تضمین کیفیت آموزشی در این مدارس تاکید کرد .

وی با اشاره به ضرورت توجه به نظرات و دیدگاه های اولیا در اجرای برنامه های آموزشی و پرورشی گفت‌: «باید زمینه ای را فراهم ساخت تا مردم در مدارس مشارکت ذهنی و عاطفی داشته باشند و در اجرای برنامه های تربیتی و آموزشی با مدرسه همکاری نمایند.»

محمدی، کیفیت را به عنوان یکی از مهمترین عوامل رشد و توسعه سازمان ها از جمله مدارس دانست و افزود: «برنامه‌ای که نتواند نیازها، خواسته‌ها و انتظارات مردم را برآورده کند، ایده‌آل محسوب نمی‌شود،کیفیت بهینه عبارت است از آن سطح از کیفیت که علاوه بر برآورده ساختن انتظارات مشتریان، از افزایش هزینه‌ها جلوگیری کند، کیفیت جوهر هر سازمان است.»

سرپرست دستگاه تعلیم و تربیت استان ،کلید راضی کردن مردم را در دست مدیریت صحیح منابع انسانی دانست و گفت‌: «گزینش، آموزش، حمایت و انگیزش از جمله فاکتورهایی است که در مدیریت منابع انسانی باید مورد توجه و مداقه قرار گیرد.»

وی ایجاد تعهد به ارایه خدمت در تمام ارکان مدرسه را یادآور شد و گفت: «نباید فقط مدیر متعهد به ارایه خدمات خوب به مردم باشد، یا فقط معلمان متعهد به این امر شوند، بلکه باید همه افراد شاغل در مدرسه، در این کار مشارکت داشته باشند.»

محمدی، تقویت نظام مشارکت را عاملی برای درهم شکستن موانع رشد و پیشرفت و عاملی برای افزایش انس و همدلی و اتفاق نظر دانست و از کارشناسان خواست تا زمینه ای را فرهم نمایند تا اولیا از نظر ذهنی و عاطفی درگیر مدرسه کنند و به عواطف آن ها توجه نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار