مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ اهواز خبر داد :

برگزاری همایش وزارتی یک روز با خانواده

اهواز (پانا) - مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ اهواز از برگزاری همایش وزارتی یک روز با خانواده با حضور نورعلی عباسپور مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش خبر داد.

کد مطلب: ۸۹۵۰۶۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری همایش وزارتی یک روز با خانواده

سیروس حسین پور مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ اهواز گفت: همکاری والدین، دانش آموزان و مدرسه را سه رکن اصلی پیشرفت نظام آموزشی دانست.

اودر ادامه افزود : هرچه این سه رکن ، والدین ، مدرسه و دانش آموزان با هم ارتباط نزدیک تری داشته باشند خروجی و بهره وری در نظام آموزشی بیشتر خواهد شد.

حسین پور تصریح کرد: همکاری اولیاء در جهت هم سو نمودن فرآیند آموزشی و تربیتی درون خانواده و مدرسه به طوریکه این مهم در دانش آموزان ابهام و دوگانگی ایجاد نکند از ضرورت هایی است که تنها به وسیله روشنگری اولیا توسط انجمن اولیای مدرسه قابل دستیابی است.

حسین پور در ادامه عنوان کرد : هرکدام از دانش آموزان ، با توجه به تفاوت خانواده ها ، یک نگرشی از آموزش و پرورش دارند و ممکن است نگرش های غیرهمسو برای پیشرفت دانش آموزان مشکل ایجاد کند ، فعالیت انجمن اولیا و مربیان مدارس تاثیر زیادی روی روند حرکت صحیح آموزشی آن ها دارد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ اهواز خاطر نشان داشت : انجمن اولیا و مربیان نهادی مردمی است و بدون تردید هر جایی که مردم پای کار بوده اند موفقیت های بیشتری شامل حال مدرسه شده است.

وی گفت : باید این تفکر که رسالت اصلی انجمن‌ها همفکری اولیاء مدرسه و خانه در رشد فکری و جسمی دانش‌آموزان است تقویت شود.

در ادامه تاکید کرد : انجمن اولیا و مربیان در ایران سابقه ۷۰ ساله دارد و در آموزش و پرورش کشورهای پیشرفته دنیا، انجمن اولیا و مربیان از نهاد های تاثیرگذار تعلیم و تربیت است.

حسین پور توضیح داد : آموزش و پرورش بدون مشارکت‌های مردمی و خانواده نمی‌تواند به اهداف خود برسد و آنها بزرگترین سرمایه های آموزش و پرورش هستند.

همایش با عنوان "یک روز با خانواده" در شهرک نفت مجتمع فرهنگی هنری امام رضا (ع) تالار اجتماعات و با حضور نورعلی عباسپور مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار