امام جمعه نیشابور؛ ما برای عزت و استقلال کشورمان انقلاب کردیم.

نیشابور (پانا ) - امام جمعه نیشابور با بیان اینکه انقلاب متعلق به قشر خاصی نیست، گفت : ما برای عزت و استقلال کشورمان انقلاب کردیم.

کد مطلب: ۸۹۱۳۵۹
لینک کوتاه کپی شد
امام جمعه نیشابور؛ ما برای عزت و استقلال کشورمان انقلاب کردیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاسم یعقوبی، امام جمعه نیشابور در نشست خبری با کاروان رسانه انقلاب در جمع اصحاب رسانه استان اظهار کرد: روز ورود امام(ره) برای ما تداعی روز ورود پیامبر(ص) به مدینه را داشت. مردم مدینه با استقبال گرم از پیامبر(ص) زیر ساخت تمدن نوین اسلامی را در سرزمین حجاز ایجاد کردند. پیامبر ۱۰ سال در مدینه بودند و تحول عظیمی را در منطقه رقم زدند و با انصار و اصحاب خود دریچه جدیدی را به روی بشریت باز کردند، هرچند که عده‌ای تلاش کردند این دریچه بسته شود، اما ناکام ماندند و این نسیم روحبخش با دوام وزید تا بعد از ۱۴۰۰سال این خاطره در تاریخ تکرار شد و امام‌خمینی (ره) به میان مردمی فداکار و آموزش دیده و آگاه قدم گذاشت و دوباره ۱۰ سال این پیر بزرگ و باتجربه و مخلص مانند جدش پیامبر(ص) ۱۰ سال در ایران ماند و خداوند او را ذخیره دینش برای ما و امت اسلام کرد.
وی ادامه داد: در صدر اسلام مردم مدینه بعد از وفات پیامبر (ص) نتوانستند مقاصد ایشان را دنبال کنند و به انحراف رفتند، اما ملت بصیر ایران فهمید چه باید بکند. فرزندان شایسته این ملت در عرصه‌های مختلف راه امام (ره) را ادامه دادند.
امام جمعه نیشابور بیان کرد: دشمنان ما با کمال وقاحت اعلام کردند ما نمی‌گذاریم ملت ایران جشن پیروزی انقلاب را بگیرد، اما امسال این مراسم با شکوه‌تر از سال‌های قبل برگزار شد.
وی در ادامه افزود: امسال نیز با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه نشان خواهیم داد که ملت ایران راه شهدا و امام و رهبری را ادامه می‌دهد و ما این راه را براساس عقیده نه بر اساس نگاه مادی، ادامه دادیم و می‌دهیم.
یعقوبی خاطرنشان کرد: ما برای عزت و استقلال کشورمان انقلاب کردیم. ما انقلاب کردیم تا ملت عزیزمان در سرنوشت کشور خود دخیل باشند و برگزاری انتخابات و حضور مردم در راهپیمایی‌ها نشان از این دارد و هیچ کشوری مانند کشور ما، تا این حد در سرنوشت کشور خود نمی‌تواند دخیل باشد.
امام جمعه نیشابور با بیان اینکه انقلاب متعلق به قشر خاصی نیست، افزود: همه مردم در پیروزی انقلاب اسلامی سهیم هستند و برای ادامه راه امام‌(ره) مشارکت کردند، البته سهم مجاهدان نزد خداوند و ملت محفوظ است. ما این انقلاب را برای رسیدن به عزت و استقلال به وجود آوردیم با این انقلاب خواستیم مردم را در سرنوشت کشور دخالت دهیم.
وی اظهار کرد : ما بنا نداریم به هر قیمتی جمهوریت را حفظ کنیم ما جمهوریت را در قالب ارزش‌های اسلامی و حضور مردم را برای برجسته کردن اسلام و ارزش‌های دینی می‌خواهیم.
یعقوبی بیان کرد: ما اسلام را برای مردم و مردم را در خدمت اسلام عجین می‌کنیم. دشمن وحدت بین ملت و نیز اتصال ملت با اسلام را نمی‌فهمد و فکر می‌کند با شعار‌های انحرافی می‌تواند مسیر مردم را از انقلاب منحرف کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار