سرپرست معاونت اجتماعی سازمان انتقال خون خبر داد؛

اهدای بیش از ۲ میلیون واحد خون در سال گذشته

تهران (پانا) - سرپرست معاونت اجتماعی سازمان انتقال خون از اهدای بیش از ۲ میلیون و ۳۲۷ هزار واحد خون در سال گذشته خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۷۳۰۲۱
لینک کوتاه کپی شد
اهدای بیش از ۲ میلیون واحد خون در سال گذشته

به گزارش وزارت بهداشت، سرپرست معاونت اجتماعی سازمان انتقال خون و سرپرست فدراسیون ورزش‌های همگانی با امضای یادداشت تفاهمی همکاری خود را توسعه دادند. این تفاهم نامه با توجه به جایگاه و نقش ورزش در زندگی مردم و اهمیت تامین خون و فرآورده‌های آن در سطح سلامت جامعه توسط شهرام میرزایی به نمایندگی از سازمان انتقال خون و دکتر علی خلیلی به نمایندگی از فدراسیون ورزش‌های همگانی منعقد شد.

میرزایی در این جلسه گفت: سازمان انتقال خون به پشتوانه حمایت مردم کشورمان سال‌ها است که به اهدای خون ۱۰۰ درصد داوطلبانه دست یافته است.

وی با اشاره به اهدای بیش از ۲ میلیون و ۳۲۷ هزار واحد خون در سال گذشته گفت: سازمان انتقال خون سازمانی مردمی و خدمت رسان و حیاتی است و با توجه به سلامت محور بودن و وجه اجتماعی و مردمی فدراسیون ورزش‌های همگانی پیش بینی می‌شود، ظرفیت‌های این فدراسیون در ترویج فرهنگ اهدای خون خصوصا میان بانوان و جوانان نقش بسزایی داشته باشد.

وی دستاوردها و افتخارات ملی و بین‌المللی سازمان انتقال خون و شاخص‌های بالای اهدا در کشورمان را مرهون مشارکت مردم  دانست و گفت: سازمان انتقال خون وجه اجتماعی مهمی دارد و باید ضرورت آن در بطن مردم جامعه و در میان افکار عمومی حس شود که در این راستا حدود دو سال است که معاونت اجتماعی در ساختار این سازمان در نظر گرفته شده است و به وجود آمدن این معاونت نیز تا کنون دستاوردهای مهمی به همراه داشته است که فعال کردن ظرفیت‌های مردمی، سمن‌ها و سازمان‌ها و نهادهایی که ظرفیت همکاری دارند، در قالب تفاهم نامه‌ها یکی از این دستاوردها است.

سرپرست معاونت اجتماعی سازمان انتقال خون، هر دو ارگان را سلامت محور خواند و افزود: "شعار خون سالم در بدن سالم "می‌تواند سر لوحه این تفاهم نامه باشد که الفبای خود مراقبتی و سرآغاز جامعه سالم به شمار می‌رود.

خلیلی - سرپرست فدراسیون ورزش‌های همگانی نیز ضمن تقدیر از خدمات گسترده تخصصی و منحصر به فرد سازمان انتقال خون گفت: پیشرفت سازمان انتقال خون در دهه‌های پس از انقلاب و خصوصا سال‌های اخیر نسبت به وضعیتی که پیش از آن در این زمینه وجود داشت، غیر قابل مقایسه و دستاوردهای آن افتخار آمیز و مثال زدنی است.

وی افزود: با توجه به فراگیری مخاطبان این فدراسیون و دسترسی آن در کل کشور و در دستیابی به تحقق اهداف حاکمیتی فدراسیون ورزش‌های همگانی و ترویج و ارتقای سطح سلامت عمومی، هر فعالیتی که موجب سلامتی عمومی و نشاط میان مردم شود را همسو با وظایف خود می‌دانیم و این تفاهم نامه نیز در همین خصوص اهمیت بالایی دارد.

خلیلی افزود: ضروری است روحیه تلاش برای سلامتی و ورزش همگانی را بین مردم ترویج کنیم؛ زیرا ورزش قدم اول برای سلامتی پایدار است و کیفیت زندگی را افزایش می‌دهد و مردم سالم، اهدا کنندگان بهتری نیز برای خون و فراورده‌های آن هستند و روحیه سخاوت و خدمت به همنوع بخشی از اخلاق ورزشکاری به شمار می‌رود.

همچنین شریفی - مدیرکل دفتر جلب مشارکت های مردمی و همکاری های بین بخشی نیز در این برنامه با اشاره به اهمیت همکاری و تعاملات دو سازمان در این تفاهم نامه گفت: توسعه مشارکت و گسترش تعامل فرابخشی و هم افزایی و استفاده از ظرفیت‌های علمی، آموزشی، فرهنگی و اجتماعی طرفین برای رسیدن به اهداف مشترک و استفاده بهینه از زیرساخت‌ها، امکانات، تسهیلات و ظرفیت‌های بالقوه طرفین از اهداف این تفاهمنامه است.

وی ابراز امیدورای کرد که با برنامه‌ریزی و هم افزایی در تسهیل فرآیند خونگیری و افزایش مشارکت ورزشکاران به ویژه بانوان در امر اهدای خون تغییرات مناسبی در وضعیت اهدای خون بانوان و جوانان پدید آید.

همچنین ارتقای دانش و آگاهی و فرهنگ عمومی نسبت به ورزش همگانی و فرهنگ حیاتی اهدای خون داوطلبانه با برنامه های مشترک تبلیغی، فرهنگی، آموزشی و ورزشی در حوزه های مرتبط با مأموریت طرفین از دیگر برنامه هایی است که در این تفاهمنامه دنبال خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار