مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد: مهمترین حوزه پرورشی دانش‌آموزان، گسترش فرهنگ نماز و قرآن است

یزد (پانا) - نشست هم اندیشی طرح نهضت ملی حفظ جزء سی قرآن کریم با حضور مدیر کل آموزش و پرورش ، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه و مدیر کل صدا و سیمای استان یزد در پژوهشکده تعلیم و تریت برگزارشد.

کد مطلب: ۸۸۳۷۸۴
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد: مهمترین حوزه پرورشی دانش‌آموزان، گسترش فرهنگ نماز و قرآن است

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد در نشست هم اندیشی طرح نهضت ملی حفظ جزء سی قرآن کریم مهمترین استراتژی حوزه پرورشی را گسترش فرهنگ نماز و قرآن بیان کرد.

" عباسعلی دانافر" افزود: امسال طرح حفظ جزء سی با پوشش 20 درصدی دانش‌آموزان استان به تعداد 50 هزار نفر و با اولویت مدارس ابتدایی و حضور بیش از یک هزار معلم و آموزگار مقطع ابتدایی برگزار می شود.

این مقام مسئول بیان کرد: اهداف این طرح شامل زمینه سازی برای انس با قرآن در کودکان و نوجوانان، تلاش برای فرهنگ سازی مناسب و ارائه آموزش های لازم برای چگونگی حفظ قرآن، ایجاد انگیزه و رغبت برای حفظ آیات و سوره های جزء 30 قرآن است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: این طرح در سه مرحله اجرا می شود و دانش‌آموزان علاقمند می توانند مشخصات خود را در سامانه همگام با قرآن کریم ثبت کنند.

وی ادامه داد: در هر مرحله از دانش‌آموزان آزمون گرفته می شود و نمرات آن ها در سامانه همگام با قرآن کریم ثبت و گواهی نامه صادر می شود و به افرادی که موفق به کسب نمره قبولی شوند جوایز ارزنده ای اهدا می شود.

اطلاع رسانی این طرح و ایجاد موج قرآنی، پوشش خبری از فعالیتهای در حال انجام این طرح، اعزام مربیان موسسات قرآنی تحت پوشش اداره ارشاد اسلامی به مدارس و آموزش صحیح حفظ قرآن کریم، برگزاری همایش های آموزشی جهت آموزگاران، دعوت از حافظان و قاریان برتر کشوری و تهیه جوایز برای دانش‌آموزانشرکت کننده در این طرح از جمله اقدامات دستگاههای فرهنگی استان در اجرای این طرح می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار