حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن معزالدینی:

قرآن کتابی است که همه نظامات تکوین و تشریع در آن آمده است

یزد (پانا) - آیین افتتاحیه مرحله قطبی بیست و پنجمین کنگره سراسری قرآن کریم مدارس استعدادهای درخشان قطب یک کشور با حضور مسئولین استان در سالن آمفی تاتر پژوهشکده تعلیم و تربیت تالار فرهنگیان یزد برگزار شد.

کد مطلب: ۸۷۹۳۷۱
لینک کوتاه کپی شد
قرآن کتابی است که همه نظامات تکوین و تشریع در آن آمده است

به گزارش پانا، بیست و پنجمین کنگره سراسری قرآن کریم مدارس سمپاد قطب یک کشور با شرکت دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان استانهای سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان جنوبی، هرمزگان و یزد آغاز شد.

در این مراسم امام جمعه موقت یزد، رئیس اداره اوقاف، مدیر کل آموزش و پرورش استان، معاونت متوسطه و معاونت پرورشی اداره کل آموزش و پرورش و هیئت همراه، رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه یک، رئیس اداره استعدادهای درخشان و مدیران مدارس متوسطه استعدادهای درخشان دوره اول و دوم حضور داشتند.

شهناز هاتفی، رئیس اداره استعدادهای درخشان ضمن عرض خیر مقدم به حضار و تشکر از مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان به دلیل انتخاب یزد به عنوان میزبان بیست و پنجمین کنگره سراسری قران کریم سمپاد قطب یک کشور اظهار داشت: دانش آموزان پس از گذراندن مرحله مقدماتی و مدرسه ای به مرحله استانی راه یافته و تعداد 63 نفر از آنها در مرحله قطبی پذیرفته شدند.

او افزود: از این 63 نفر تعداد 21 نفر در رشته معارف، 20 نفر در رشته حفظ و 22 نفر در رشته قرآئت شرکت نموده اند .
حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن معزالدینی به عنوان سخنران مراسم ضمن تشکر و قدردانی از دست اندرکاران برگزاری کنگره؛ به دانش آموزان شرکت کننده در مسابقات قرآنی که از فرصت جوانی خود به طور نیکو و درست استفاده کرده اند تبریک گفت و اظهار داشت: یکی از معیارهای تشخیص دین حق، نگاه آن دین به انسان است.

او نگاه اسلام به انسان را نگاه بنیادی، محوری و اصولی عنوان کرد و گفت: انسان محور عالم هستی می باشد.

امام جمعه موقت یزد قرآن را کتابی معرفی کرد که همه نظامات تکوین و تشریع در آن آمده و موجودیت انسان را در همه ابعادش شناسانده و معرفی کرده است.

وی در ادامه گفت: اگر انسان بخواهد سیر تکاملی آغاز کند، نقشه راه او قرآن است.

سخنرانی دکتر مسعود حسن آبادی، دکترای فقه و حقوق، و حافظ و قاری قران، و پخش کلیپ از شهید حسن دانش، قاری و حافظ کل، از دیگر برنامه های مراسم افتتاحیه بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار