خانواده های ایرانی، برنامه ریزی مشخصی برای زندگی کودکان ندارند

کاشان (پانا) - یک شاعر کودکان گفت: خانواده های ایرانی، برنامه ریزی مشخصی برای زندگی کودکان ندارند. شیوه زندگی و رفتار ما در ایران مشکل دارد . والدین بیشتر سرگرم تلویزیون و موبایل هستند در حالی که در کشورهای خارجی برای تمام ساعات زندگی کودکان مانند خوردن، خوابیدن، فیلم دیدن و مطالعه برنامه ریزی می کنند.

کد مطلب: ۸۸۱۹۳۸
لینک کوتاه کپی شد
خانواده های ایرانی، برنامه ریزی مشخصی برای زندگی کودکان ندارند

به گزارش پانا کاشان مصطفی رحماندوست شامگاه پنجشنبه در نمایشگاه کتاب کاشان اظهار کرد: طی تحقیقات صورت گرفته مشخص شده است که مطالعه بر روی جنین نیز تاثیر دارد و این موضوع نشان دهنده اهمیت مطالعه و کتاب خوانی است.

وی تصریح کرد: قصه خوانی برای کودکان موجب می شود تا آنها کتاب خوان پرورش پیدا کنند. بیش از 80 درصد شخصیت کودکان پیش از دبستان شکل می گیرد و در صورتی که با داستان گویی به مطالعه علاقه مند شوند در بزرگسالی نیز کتاب خواندن آنها استمرار پیدا می کند.

وی ضمن تاکید بر فراگیری فن داستان گویی افزود: اگر می خواهیم فرزندان کتاب خوانی داشته باشیم باید کتاب بخریم و برای آنها بخوانیم چرا که ما انسانها تمایل بیشتری برای شنیدن داریم. والدین باید قصه گویی یاد بگیرند زیرا با استفاده از این فن است که خواندن شعر و قصه برای کودکان یا جمع خانواده راحت تر و تاثیرگذارتر می شود.

شاعر صد دانه یاقوت، فرهنگ استفاده از فضای مجازی را بسیار با اهمیت دانست و گفت: اگر ما فرهنگ استفاده از فضای مجازی را در خود پرورش دهیم و پس از آن به فرزندان خود منتقل کنیم تهدیدهای این محیط به حداقل می رسد.

شاعر ترانه های نوازش تصریح کرد: بسیاری از رسانه ها درباره تاثیرات منفی موبایل و تکنولوژی در میزان مطالعه در ایران می پرسند ولی واقعیت این است در کشورهای خارجی که فیلترینگ نیست و وسایل پیشرفته در دسترس است، سطح مطالعه آنها بالاتر از ایران است.

رحماندوست تا کید کرد: اگر به شعر و قصه ضعیف توجه شود اموزش و یادگیری اتفاق نمی افتد و بهترین کار برای کمک به کودکان خواندن و قصه گویی برای آنهاست.

به گزارش پانا، نشست قصه گویی "مصطفی رحماندوست" برای کودکان و نوجوانان با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان و موسسه فرهنگی نمایشگاه های کشور در دومین روز از سومین نمایشگاه کتاب کاشان برگزار شد.سومین نمایشگاه سراسری کتاب کاشان از ۵ الی ۱۱ دی از ساعات ۱۵ تا ۲۱ در مصلای بزرگ کاشان برپاست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار