افزایش سرانه مطالعه در کشور به برنامه همگانی نیاز دارد

کاشان (پانا) - عضو شورای سیاست گذاری پایتخت کتاب ایران گفت: افزایش سرانه مطالعه در کشور به برنامه جامع و همگانی نیاز دارد که شرط اصلی آن, علاقه مندی به کتاب از دوران کودکی است.

کد مطلب: ۸۸۲۸۷۰
لینک کوتاه کپی شد
افزایش سرانه مطالعه در کشور به برنامه همگانی نیاز دارد

مصطفی جوادی مقدم در نشست جنبی نمایشگاه کتاب کاشان اظهار کرد: برنامه و راهبردهای فراوانی برای افزایش سرانه مطالعه در کشور ارائه شده اما متوسط سرانه مطالعه ایران نشانگر آن است که برای تحقق این مهم نیازمند برنامه بلند مدتی هستیم.

وی افزود: علاقمندی به کتاب از دوران کودکی شروع و در بزرگسالی نهادینه می شود و چگونگی نهادینه کردن و تحقق آن، نیازمند آن است که دوره های مختلف رشد در کودک مورد بررسی قرار گیرد .

وی تصریح کرد: بر اساس گزارشها، سرانه مطالعه در ایران فاصله معناداری با بسیاری از کشورهای دیگر دارد. که باید با برنامه های مختلف و مشارکت خانواده ها و مدرسه ، برای تشویق کودکان به کتابخوانی برنامه ریزی کنیم که تشکیل باشگا ههای کتابخوانی یکی از این برنامه ها است.

رییس پیشین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان گفت: اجتماعی شدن فرد از خانواده ها شکل می گیرد، از اینروست که «جرج هربرت مید»، نظریه بازی ها را مطرح کرد که کودک در بخشی از دوران رشد از کسانی تقلید می کند که در پیرامون او قرار دارند.

جوادی مقدم گفت: بدن شک، نهادینه کردن برخی از جنبه های رفتار اجتماعی کودکان، نیازمند همکاری و همراهی خانواده ها است که در شکل گیری میزان علاقه یا دوری کودک به کتاب اثر دارد و همگامی با فرزند در مطالعه یا بررسی تصاویر یک کتاب تاثیر زیادی بر ذهنیت کودک می گذارد .

به گزارش پانا، هفتمین روز نمایشگاه کتاب کاشان، به عنوان روز کودکانه نمایشگاه به اجرای برنامه اعضای باشگاه های کتابخوانی کاشان اختصاص داشت که رونمایی از قران دستنویس دانش آموزان دبستان شهید فخار، رونمایی از کتاب صوتی دانش آموزان دبستان حاج علی دایی، اجرای برنامه نقالی دانش آموزان دبستان لاجوردی، شاهنامه خوانی دانش آموزان دبستان مصراحی، اجرای نمایش دانش آموزان دبستان پیله وریان، حافظ خوانی و سرود دبستان محمد رسول الله، رونمایی از کتاب کاشان از تشنگی می میرد اعضا انجمن فروغ کاشان از دیگر برنامه های جنبی این نمایشگاه در روز دوشنبه بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار