مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی عنوان کرد:

مدرسه محوری لازمه ورود به آموزش و پرورش مدرن

بیرجند(پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: یکی از اهداف سند تحول بنیادین مدرسه محوری است که افق تازه ای از آموزش و پرورش مدرن مبتنی بر تعلیم و تربیت اسلامی ایرانی بر روی خادمین این نظام می گشاید و ما را در انجام رسالت خطیرمان یاری می کند.

کد مطلب: ۸۶۶۳۴۴
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه محوری لازمه ورود به آموزش و پرورش مدرن

محمد علی واقعی در نشست مشترک شورای معاونین با مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان اظهار کرد: پرهیز از مسائل حاشیه‌ای، اتحاد و اتفاق در انجام رسالت، نگاه رو به جلو و منطبق بر چشم اندازها و خط مشی‌ها ما را در انجام رسالت سنگین و صیانت از امانات ارزشمند و گران‌بهایی که در اختیار داریم موفق میکند.

وی با بیان این که آموزش و پرورش در خراسان جنوبی گستره‌ای به وسعت 950 کیلومتر دارد، تصریح کرد: رویکرد آموزش و پرورش گذر از نظام آموزشی صرف و رسیدن به نهاد فرهنگی و تربیتی است که بتواند زمینه تربیتی فرزندان استان را بر اساس اقتضائات فرهنگ غنی اسلامی ایرانی با توجه به آداب و رسوم این خطه و نیازهای امروز و فردای جامعه استان فراهم کند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی تأکید کرد: اهتمام جدی به بسط و توسعه عدالت آموزشی به عنوان مهم ترین اصل نظام تعلیم و تربیت اسلامی هموراه مد نظر مدیران آموزش و پرورش استان بوده که این مهم با تعریف و بومی سازی زیر نظام های سند تحول بنیادین شتاب بیشتری به خود می گیرد.

واقعی، دستیابی برابر دانش آموزان استان را به امکانات تحصیل، توسعه مهارت آموزی، تجهیز هنرستان ها به منظور ایجاد کارگاه های کار آفرینی و توسعه دانش های دانش بنیان متناسب با نیازهای جامعه استان را از دیگر رویکردهای آموزش و پرورش خراسان جنوبی برشمرد.

وی بر اولویت بخشی به فعالیت های تربیتی و تقویت اسلامی تأکید کرد و ابراز داشت: فعال سازی ظرفیت‌های پنهان آموزش و پرورش به ویژه استفاده از ظرفیت بی بدیل منابع ارزشمند انسانی می تواند به حرکت ما در تحقق اهداف سند تحول شتاب بیشتری ببخشد.

گفتنی است ارائه گزارش توسط مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق در خصوص نحوه اجرای سند تحول بنیادین و اجرای زیر نظام‌های تعریف شده و ارائه راهکارهای عملیاتی در زمینه بومی‌سازی این زیر نظام ها از دیگر برنامه های این نشست مشترک بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار