استاد مباحث مدیریتی:

یک شخص موفق دارای مهارت مدیریتی است

بهارستان یک (پانا) - استاد مباحث مدیریتی گفت: یک شخص موفق، دارای مهارت‌های مدیریتی است.

کد مطلب: ۱۴۷۰۹۸۳
لینک کوتاه کپی شد
یک شخص موفق دارای مهارت مدیریتی است

مجید نعمتی در نشست دانش‌آموزخبرنگاران پانا ناحیه یک بهارستان با عنوان «طلایه‌داران خبر» اذعان کرد: تک‌تک افراد باید به نوبه خودشان مدیر باشند به این معنا که هر کدام از شما به‌صورت منحصر، مدیر انجام فعالیت‌های خود هستید. مدیریت، تعاریف متعددی دارد اما یکی از جامع‌ترین تعاریف مدیریت، علم و هنر وادار کردن افراد به انجام یک فعالیت است؛ لذا هر زمان در طول زندگی خود این هنر را داشتید که خود و اطرافیان خود را وادار به انجام یک فعالیت کنید، یک مدیر هستید.

وی در خصوص ویژگی‌های یک مدیر خوب تشریح کرد: یک مدیر خوب و یک شخص موفق، چند نماد و فاکتور دارد و شما نیز برای اینکه در کار خود موفق باشید باید ویژگی‌های مدیریتی داشته باشید و اگر در مدیریت کارهای خود ویژگی‌ها و پرستیژ مربوط به آن را داشته باشید در آینده بسیار موفق خواهید بود.

نعمتی افزود: در زمان جاهلیت، اعراب جاهل برای اینکه فرزندانشان جذب سیما و خوش‌سخنی پیامبر اکرم(ص) نشوند به فرزندان خود می‌گفتند که گوش‌هایشان را بگیرند. چرا که معتقد بودند پیامبر اکرم(ص) با سخن خود جادو می‌کند اما با این وجود نیز تعداد کثیری از آن‌ها مسلمان می‌شدند که این مساله مربوط به ویژگی‌های خاص پیامبر اکرم(ص) بود؛ چرا که ایشان به خوبی سخن می‌گفتند.

استاد مباحث مدیریتی افزود: زمانی که به خوبی سخن می‌گویید و رفتار می‌کنید، می‌توانید به خوبی مدیریت هم داشته باشید و حتی امکان دارد به شما لقب جادوگر را نیز بدهند اما توجهی نداشته باشید. چرا که به موفقیت رسیده‌اید؛ بنابراین رکن اول یک مدیر خوب این است که ظاهر خوب و رفتار بجایی داشته باشد.

نعمتی در رابطه با علل موفقیت افراد، خطاب به دانش‌آموزخبرنگاران اظهار کرد: شما دانش‌آموزخبرنگاران پانا باید حرفه خود را سکوی پرتاب خود ببینید. اگر بتوانید در کارهایی که به شما محول می‌شود مدیریت خوبی در رفتار، ظاهر و سخن گفتن خود داشته باشید به مراتب بلندی خواهید رسید.

وی با اشاره به اهمیت کسب مهارت‌های مدیریتی گفت: یک مدیر خوب در انجام فعالیت‌های خود، برنامه‌ریزی دارد و باید بتواند به خوبی فکر کند و تصمیم بگیرد. برخلاف برخی که می‌گویند مدیریت یک مسأله ذاتی است باید گفت که هرچیزی در دنیا هم ذاتی و هم اکتسابی است.

استاد مباحث مدیریتی با بیان اینکه اگر خواهان یک مدیریت شخصی خوب هستید باید میزان مطالعه خود را افزایش دهید و به‌روز باشید و علاوه بر IQ خوب باید EQ خوب نیز داشته باشید، اذعان کرد: EQ خوب به معنای آن است که شخص بتواند در مواقع متعدد، تصمیمات درستی بگیرد و بداند که در مواقع بحران چگونه رفتار کند و مجموع این‌ها می‌تواند از شما خبرنگاران پانا یک مدیر خوب بسازد.

دانش‌آموزخبرنگار: زهرا محمدپور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار