مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی : شوراها تجلی مشارکت مردم در امر مقدس تعلیم و تربیت

بیرجند(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: شوراهای آموزش و پرورش تجلی مشارکت مردم و مسئولین در امر مقدس تعلیم و تربیت است.

کد مطلب: ۸۸۶۵۰۸
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی : شوراها تجلی مشارکت مردم در امر مقدس تعلیم و تربیت

محمد علی واقعی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی عصر امروز با صدور پیامی ضمن گرامی داشت هفته شوراهای آموزش و پرورش ؛ این هفته را به تمامی فعالان این عرصه تبریک و تهنیت گفت. در متن پیام مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

شورا و تفکر شورایی همواره در کلام الهی، احادیث پیامبر عظیم الشان اسلام(ص)، ائمه اطهار (ع) و سخن بزرگان مورد تاکید بوده است از این رو لازم است شورا و مشورت در جامعه فرهنگ شود، زیرا مسائل فرهنگی مهم‌تر از مسائل اجرایی است و این فرهنگ است که به سایر مسائل جهت و حرکت می دهد .

تعلیم و تربیت نسل آینده مسئله ای نیست که تنها یک دستگاه متولی داشته باشد، بلکه موضوعی فرادستگاهی و نیازمند مشارکت همگانی است .

حال که بصورت مشخص مسئله آموزش و پرورش در حیطه وظایف وزارتخانه ای خاص قرار گرفته می باید آحاد جامعه همکاری لازم را در جهت بهره‌گیری از کلیه منابع و امکانات، تأسیس، توسعه و تجهیز ‌فضاهای آموزشی و پرورشی و تسهیل در فعالیتهای اجرایی آموزش و پرورش داشته باشند .

از این رو شوراهای آموزش و پرورش تجلی مشارکت مردم و مسئولین در امر مقدس تعلیم و تربیت است. تشکیل شوراها در راستای تحقق خرد جمعی، مشارکت ونظارت مردم در امر تعلیم و تربیت رسمی و عمومی و بهره گیری از کلیه ی منابع و امکانات در جهت تاسیس، توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی و پرورشی و همچنین تسهیل در فعالیتهای اجرایی در استانها و شهرستانها در چارچوب تعالیم اسلامی است .

اینجانب ضمن تبریک هفته شوراهای آموزش و پرورش به فعالان این عرصه در سطح استان و شهرستان ها امیدوارم با مساعدت همفکری و همراهی همه صاحبان اندیشه به ویژه مسئولین دستگاه های فرهنگی استان بتوانیم گام های بلندی در ارتقای شاخص های تعلیم و تربیت بهارستان علم و ادب برداریم.

محمد علی واقعی

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار