مزیت تشکل‌های معلمان شناخت عمیق نسبت به ظرفیت‌های استان است

رشست(پانا)-مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گیلان در سلسله برنامه‌های پاسخگویی استودیو الفبا حضور یافت و با اشاره به برگزاری جلسات با تشکل‌های معلمی این استان اظهار کرد: مزیت تشکل‌های معلمان شناخت عمیق نسبت به ظرفیت‌های استان است.

کد مطلب: ۸۶۲۸۰۴
لینک کوتاه کپی شد
مزیت تشکل‌های معلمان شناخت عمیق نسبت به ظرفیت‌های استان است

در ادامه سلسله برنامه‌های استودیو الفبا، نادر جهان‌آرا مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گیلان در برنامه پاسخگویی شرکت کرده و مهم‌ترین برنامه‌ها و اقدامات انجام‌شده در استان گیلان را تشریح کرد.

نادر جهان‌آرا با اشاره به ظرفیت‌های بی‌نظیر طبیعی و جاذبه‌های گردشگری استان گیلان اظهار داشت: این استان شامل ۱۶شهرستان است و ۳۴منطقه آموزش‌وپرورش دارد و یک‌سوم دانش آموزان گیلانی در شهرستان رشت تحصیل می‌کنند. نیروی انسانی این استان از سطح تحصیلات بالا برخوردار هستند، اما شرایط ممتاز استان گیلان باعث شده است تا ظرفیت‌های کشوری به این استان به‌طور مناسبی تعلق نگیرد و اخیرا هم بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله در این استان موجب تخریب بناهای آموزشی شده است و نیز رطوبت بالا هزینه نگهداری بناها را افزایش می دهد و عمر مفید آن‌ها کاهش را کاهش می‌دهد و نیاز هست تا برنامه ریزان ملی با توجه به این موارد در تخصیص منابع نگاه ویژه‌ای به این‌گونه مشکلات استان گیلان داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به بروز دو سیل در پاییز امسال و در مناطق شرقی و غربی این استان اظهار کرد: شدت این آسیب‌ها در طالش و جاده اسالم به خلخال بوده است و سه مدرسه آسیب جدی دیده بودند نیاز به بازسازی و اصلاح دارند.

نادر جهان‌آرا جمعیت دانش‌آموزی این استان را ۳۸۵هزار نفر بیان کرد و اظهار داشت: امسال رشد جمعیت دانش‌آموزی در مناطق شهری در سال جاری داشتیم که به‌تناسب آن نیاز به افزایش ساعت‌های آموزشی و امکانات داریم اما در مناطق روستایی رشد منفی جمعیت دانش‌آموزی داریم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گیلان در ادامه افزود: در سال جاری ۱۴۰۰نفر بازنشسته و 400 نفر نیروی انسانی ورودی داشتیم و توازنی بین ورودی و خروجی نیروی انسانی باوجود افزایش رشد جمعیت دانش‌آموزی نداشته‌ایم اما تفویض اختیار ستاد به ادارات کل موجب شد تا بتوانیم از ظرفیت‌های استان برای هنرستان‌ها و مدارس ابتدایی استفاده کنیم و بازگشایی مدارس را با کمترین مشکلات سپری کردیم.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت جوانان و زنان در آموزش ‌و پرورش گفت: بر اساس آمارهای کشوری استان گیلان با فاصله از میانگین، رتبه یک کشوری در پیری جمعیت را دارد و همین عامل باعث شده تا این استان همکارانی باسابقه کار بالا داشته باشد و اما باور داریم زمینه‌های حضور زنان و جوانان در آموزش‌وپرورش باید افزایش یابد و به همین علت درصدد هستیم تا بدنه مدیریتی استان را از لحاظ سنی و سابقه کاری کاهش دهیم و آخرین مورداستفاده از ظرفیت بانوان و انتصاب یک زن برای معاونت آموزش ابتدایی استان بوده است.

جهان‌آرا به تعامل این اداره کل با حوزه‌های مختلف ازجمله مجلس اشاره کرد و گفت: روابط سازمانی ما با سایر سازمان‌ها و نهادها مطابق روند تعریف‌شده در قانون است و نمایندگان مجلس این استان بسیار پرتلاش و سخت‌کوش هستند و معمولاً در آخر هفته در استان هستند و به همین علت کمک خوبی به ما می‌کنند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گیلان با اشاره به برگزاری نشست با تشکل‌های صنفی معلمان و مزیت شناخت عمیق این تشکل‌ها نسبت به ظرفیت‌های استان گیلان اظهار کرد: از پتانسیل تشکل‌ها ازجمله تشکل خیرین مدرسه‌ساز برای بهبود شرایط آموزش‌وپرورش استفاده می‌کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار