وزیر آموزش و پرورش در بازدید از ایسنا خبر داد:

تشكل‌های فرهنگی معلمان را فرصت می‌دانیم، نه تهدید حماسه 24 خرداد را معلمان آفریدند

وزیر آموزش و پرورش عصر روز 16 آذرماه ، به مناسبت پانزدهمین سالروز تاسیس ایسنا ضمن حضور در این خبرگزاری از بخش‌های مختلف آن بازدید بعمل آورد.

کد مطلب: ۱۶۱۲۴۶
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرگزاری پانا ،دكتر علی اصغر فانی با بیان اینكه در سه ماه گذشته تلاش كردیم «فرهنگ امنیتی» را به «امنیت فرهنگی» تبدیل كنیم، درباره وضعیت معلمان اخراجی و منع تدریس شده‌ها در سال‌های گذشته، گفت: همكاران فرهنگی با این شرایط داریم؛ اعلام كردیم پرونده این فرهنگیان یك بار دیگر در معاونت حقوقی وزارت آموزش و پرورش مورد بررسی و تجدید نظر قرار گیرد.
پرونده‌های قضایی معلمان را پیگیری می‌كنیم
فانی با بیان اینكه در سه ماه گذشته تلاش كردیم فرهنگ امنیتی را به امنیت فرهنگی تبدیل كنیم، اظهار كرد: معلمان در سال‌های اخیر جرات نداشتند انتقاد كنند، اما به صراحت می‌گویم همه معلمان می‌توانند درباره تمام برنامه‌های آموزش و پرورش اظهارنظر و انتقاد كنند؛ این جریان بتدریج در بدنه آموزش و پرورش جای خود را باز می‌كند و باید جایگاه از بین رفته معلمان در جامعه احیا شود.
وی در پاسخ به اینكه آیا معلمانی هستند كه بنابر دلایل مطرح كردن برخی موضوعات، اخراج، تبعید و یا به شهر دیگری منتقل شده باشند؟ گفت: چنین فرهنگیانی هستند و اعلام كرد‌ه‌ایم تا به معاونت حقوقی وزارتخانه برای پیگیری موضوع مراجعه كنند؛ البته برخی برخی از همكاران دارای پرونده‌هایی با احكام قضایی هستند كه فراتر از اختیارات آموزش و پرورش است، اما حاضریم آنها را نیز پیگیری كنیم؛ اما برخی فرهنگیان كه در معاونت حقوقی آموزش و پرورش پرونده دارند، می‌توانند به این معاونت مراجعه كرده و پرونده آنها مجدد بررسی شود.
تشكل‌های فرهنگی معلمان را یك فرصت می‌دانیم، نه یك تهدید
وزیر آموزش و پرورش درباره اینكه رئیس جمهور صحبت‌هایی را در خصوص مشاركت تشكل‌های صنفی در تعیین سرنوشت خود داشته‌اند، آیا شما قائل به ساماندهی انجمن صنفی معلمان هستید؟ پاسخ داد: از زمانی كه به وزارت آموزش و پرورش آمدم، دیدارهایی را با تشكل‌های مختلف فرهنگیان داشتیم و معتقدم این تشكل‌ها، تشكل‌های قانونی هستند و یك فرصت برای آموزش و پرورش محسوب می‌شوند كه بتوانیم از آنها بهره ببریم.
فانی در ادامه از راه‌اندازی اتاقهای فكر در وزارتخانه متبوعش خبر داد و گفت: اتاق‌های فكری در آموزش و پرورش راه‌اندازی می‌كنیم كه در این اتاق‌های فكر، تشكل‌ها می‌توانند نظرات خود را عنوان كنند و در تصمیم‌سازی و ارائه پیشنهادات جدید، كمك آموزش و پرورش باشند.
وی با اشاره به اینكه تشكل‌های فرهنگی معلمان را یك فرصت می‌دانیم، نه یك تهدید ، افزود : معتقدیم تشكل‌ها می‌توانند برای تصمیم‌سازی و تصویب و اجرای برنامه‌ها، كمك آموزش و پرورش باشند.
وزیر آموزش و پرورش گفت: به دنبال فرصتی هستیم كه وقتی از وزیر اطلاعات بگیریم كه تشكل‌ها دیداری با وزیر اطلاعات داشته باشند. البته ممكن است این كار تا عملیاتی شدن طول بكشد. اما زمانی كه با وزیر اطلاعات در این باره صحبت كردم، ایشان خیلی استقبال كردند و به وزیر اطلاعات گفتم كه اگر نمایندگان تشكل‌های صنفی معلمان آمدند، آنها را معطل نگه ندارید.
حماسه 24 خرداد را معلمان آفریدند
فانی با بیان اینكه حماسه 24 خرداد را معلمان آفریدند، تصریح كرد: هیچ قشری به اندازه معلمان در حماسه 24 خرداد موثر نبود.
وی در ادامه با بیان اینكه جهاد دانشگاهی به عنوان شجره طیبه همواره نقش‌آفرین بوده، اظهار كرد: جهاد دانشگاهی وارد هر حوزه‌ای كه شده، موفق بوده و ایسنا هم از موفقیت‌های جهاد دانشگاهی است.
فانی ابراز امیدواری كرد كه همكاری بین وزارت آموزش و پرورش با ایسنا بیش از پیش توسعه یابد و آموزش و پرورش بتواند از ظرفیت این خبرگزاری به عنوان نهادی برای اطلاع‌رسانی اخبار و رویدادهای آموزش و پرورش استفاده كند؛ ضمن آنكه ایسنا می‌تواند دیدگاه‌های مردم و صاحبنظران، معلمان و بدنه جامعه را به وزارت آموزش و پرورش منتقل كند تا برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش متناسب با این دیدگاه‌ها باشد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: انتظارم از ایسنا این است كه آموزش و پرورش را متعلق به خود بداند و به آموزش و پرورش در تنویر افكار عمومی كمك كند چرا كه این وزارتخانه دستگاهی است كه كوچك‌ترین تصمیم آن جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد، در حالی كه در وزارتخانه‌های دیگر تصمیمات بزرگی اتخاذ می‌شود اما كسی از آن خبردار نمی‌شود.
وی افزود: این ویژگی آموزش و پرورش از یكسو و بزرگ بودن این وزارتخانه با وجود بیش از یك میلیون معلم و 12 میلیون و 300 هزار دانش‌آموز از سوی دیگر از مهم‌ترین تفاوت‌های آموزش و پرورش با سایر وزارتخانه‌هاست. ضمن آنكه از نظر كیفی خروجی آموزش و پرورش، ورودی نظام آموزش عالی و جامعه است، لذا نیروی انسانی آینده كشور در آموزش و پرورش تامین می‌شود، از این رو آموزش و پرورش وزارتخانه‌ای بسیار مهم است.
فانی گفت: وزارت آموزش و پرورش نیاز دارد كه مرتب با آحاد مردم ارتباط و اطلاع‌رسانی مناسبی داشته باشد و نیازمند دیده شدن بازتاب فعالیت‌هایش در جامعه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار