مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی:

اموزش و پرورش آذربایجان غربی نیازمند توجه ویژه است

ارومیه(پانا)-مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در نشست با وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آذربایجان غربی جزو استان های کم برخوردار کشور در زمینه چهار شاخص فضا، نیروی انسانی، تجهیزات و پوشش تحصیلی است خواستار توجه ویژه به این استان شد.

کد مطلب: ۸۵۹۵۵۹
لینک کوتاه کپی شد
اموزش و پرورش آذربایجان غربی نیازمند توجه ویژه است

ابراهیم محمدی در دیدار مسئولان استان با وزیرآموزش و پرورش اضافه کرد: تلاش شده است تا در هر چهار شاخص در سال جاری اقدامات مطلوبی انجام شود تا بخشی از کمبودهای موجود در زمینه نیروی انسانی و سایر شاخص ها بهبود یابد.

وی با بیان اینکه تعامل بین بخشی در حل مشکلات موجود در این نهاد نقش اساسی دارد، گفت: این استان نیازمند پنج هزار کلاس درس علاوه بر کلاس های درس در حال احداث توسط اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و تعهد شده در استان توسط خیران است.

محمدی اضافه کرد: میانگین سرانه فضای آموزشی استان 4.05، سرانه فضای آموزشی کشور 5.18 و استاندارد جهانی 8.39 مترمربع است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی ادامه داد: استان در پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی 98 درصد، در دوره متوسطه اول 88 درصد و در دوره متوسطه دوم توانسته 73 درصد دانش آموزان را تحت پوشش برد.

وی ادامه داد: تلاش شده است تا وجود کمبود امکانات و اعتبارات، در تمام روستاها دانش آموزان جذب مدرسه شوند و کمک به کاهش بازماندگان از تحصیل با تلاشی مضاعف همچنان ادامه می یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی افزود: 53 هزار نفر بازمانده از تحصیل در استان شناسایی شده است که پارسال هشت هزار و 700 نفر از این تعداد جذب مدرسه شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار