مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اعلام کرد: با چالش کمبود 5 هزار کلاس درس در استان مواجهیم

ارومیه(پانا)-مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی مهمترین چالش کمبود فضاهای آموزشی و کلاس درس است؛ ادامه داد: هم اکنون ۵۰۰۰کلاس درس مورد نیاز استان می باشد.

کد مطلب: ۸۳۰۸۹۱
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش  آذربایجان غربی اعلام کرد:  با چالش کمبود 5 هزار کلاس درس در استان مواجهیم

آیین کلنگ زنی پروژه احداث چهارده باب مغازه در فضاهای مناسب مدارس روستای گردشگری بند ارومیه با حضور مسئولان استانی و منطقه ای در محل مدرسه باوندپور روستای بند برگزار شد.

این مغازه ها مجموعا به مساحت ۱۵۴۸مترمربع خواهد بود.

«ابراهیم محمدی» مدیر کل آموزش و پرورش استان در این مراسم اظهار کرد: آموزش و پرورش یک دستگاه مولد و تولید کننده منابع انسانی است و باید از نگاه مصرفی بودن به آموزش و پرورش خودداری شود.

وی خاطر نشان کرد: توسعه کشور در گرو توجه ویژه به سرمایه انسانی است و نگاه ها به آموزش و پرورش باید مثبت و عملگرایانه باشد.

محمدی افزود: همگرایی و نگاه ویژه به دستگاه تعلیم و تربیت از سوی دیگر دستگاه های اجرایی استان منجر به توسعه استان خواهد شد.

وی با بیان اینکه در آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی مهمترین چالش کمبود فضاهای آموزشی و کلاس درس است؛ ادامه داد: هم اکنون ۵۰۰۰کلاس درس مورد نیاز استان می باشد که تحقق ایجاد این فضاها نیازمند همیاری و کمک تمام نهادها و آحاد مردم میباشد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: تامین منابع مالی در آموزش و پرورش با توجه به شرایط موجود نیازمند تفکرات جدید و ایجاد فرصت های اقتصادی است.

این مقام مسئول اذعان کرد: دستان خیرین مدرسه ساز که بی منت برای آینده این سرزمین تلاش می کنند، می بوسیم.

اشرف نجف آباد مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک ارومیه نیز در این مراسم اظهار کرد: رشد کیفی تعلیم و تربیت در گسترش آموزش عالی،توسعه منابع مالی و اقتصادی و تجهیز امکانات آموزشی و آزمایشگاهی نیازمند راه های تامین مالی هزینه ها توسط راهکارهای نوین و بازگشایی راه های ارتباطی آموزش و پرورش با بازار کار می باشد.

وی افزود: باید به دنبال این باشیم که با مدیریت منابع و افزایش توسعه اقصادی و درآمدهای اختصاصی و تغییر روش مدیریت آموزش و پرورش، بر کیفیت مدارس و برنامه های فرهنگی و تربیتی دانش آموزان بیفزاییم.

این مقام مسئول گفت: با توجه به کمبود اعتبارات، درآمدزایی و ایجاد درآمد پایدار برای آموزش و پرورش از طریق تجاری سازی فضاهای آموزش و پرورش از رویکردهای این مدیریت است که تحقق آن منجر به برون رفت بخشی از مشکلات اقتصادی و ارتقای کیفیت آموزشی خواهد شد.

اشرف نجف آیاد اضافه کرد: ایجاد این پروژه در راستای تبدیل به احسنت نمودن فضاهای آموزشی به تجاری و اینکه طبقه زیرین این پروژه جهت برگزاری کارگاه ها و آزمایشگاه دانش آموزان در اختیار آموزشگاه روستای بند قرار خواهد گرفت، مورد اهمیت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار