معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان:

بیش از 29 هزار نفر ساعت دوره آموزشی برای معلمان تربیت بدنی استان کردستان برگزار شده است

سنندج(پانا)-معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان گفت : در راستای توانمند سازی نیروی انسانی 29 هزار و 500 نفر ساعت دوره آموزشی برای معلمان تربیت بدنی استان کردستان در سال تحصیلی گذشته برگزار شده است .

کد مطلب: ۸۵۷۱۳۰
لینک کوتاه کپی شد
بیش از 29 هزار نفر ساعت دوره آموزشی برای معلمان تربیت بدنی استان کردستان برگزار شده است

افشین خوش گوار معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کردستان عصر روز گذشته در نشست مشترک معاونین پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق تابعه استان و کارشناسان این حوزه که در سالن جلسات باشگاه فرهنگیان سنندج برگزار شد ، گفت : با اهتمام کلیه دست اندرکاران اهداف و شاخص های تفاهم نامه عملکردی در راستای سیاست های هفت گانه معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت در سطح استان اجرایی و پیگیری شده است .

وی با بیان اینکه در آموزش و پرورش کردستان ۹۳۷ معلم تربیت بدنی شامل ۵۵۶ معلم مرد و ۳۸۱ معلم زن در حوزه تربیت بدنی فعالیت دارند به توانمندی معلمان تربیت بدنی استان اشاره کرد و اظهار داشت : از این تعداد معلم تربیت بدنی ۲۶ نفر دارای مدارک دکتری و یا دانشجوی این مقطع هستند ، ۳۴۷ نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد بوده و ۵۴۰ نفر نیز تحصیلات کارشناسی دارند و به یمن حضور این نیروی انسانی توانمند این حوزه دارای رشد و تعالی بوده است .

افشین خوشگوار در ادامه گفت : با نیروی انسانی و متخصص موجود، معلمان تربیت بدنی بیش از ۹۲ درصد مدارس شهری و 87/5 مدارس روستایی تامین و معلم تربیت بدنی نقاط دور افتاده و روستایی نیز از محل نیروهای مازاد و سایر رشته ها سازماندهی شده است .

وی توانمند سازی نیروی انسانی و ارتقا علمی آنان را از اقدامات استان بر شمرد و با بیان اینکه بیش از ۱۵ دوره و کارگاه آموزشی و همایش ملی دستاوردهای ورزش دانش آموزی برای دومین سال در استان برگزار شده است، گفت : در مجموع ۲۹ هزار و ۵۰۰ نفر ساعت دوره آموزشی برای معلمان تربیت بدنی استان برگزار شده که رضایت معلمان را در پی داشته است .

خوشگوار مبنای فعالیت و برنامه های حوزه تربیت بدنی و سلامت را سیاست های ابلاغی وزارت عنوان کرد و گفت : در کنار تدریس درس تربیت بدنی برنامه های مکمل و فوق برنامه از جمله حیاط پویا ، المپیاد ورزشی درون مدرسه ای و... در سطح مدارس اجرا و در مجموع در دو سال گذشته عملکرد استان در اجرای شاخص ها موفق بوده و به عنوان استان برتر مورد تقدیر وزارت قرار گرفته است .

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان هم چنین در بخش دیگری از بیانات خود به فعالیت کانونها و مجتمع های ورزشی پرداخت و با بیان اینکه ۴۰ فضای ورزشی خارج از مدرسه در استان فعالیت دارد، گفت : از این تعداد ۲ فضا به صورت جداگانه و ۳۸ فضا با رعایت عدالت جنسیتی به عنوان مکمل فعالیت های تربیت بدنی به جذب و آموزش دانش آموزان مشغول هستند .

وی توجه به رقابت های علمی و تخصصی و جشنواره الگوهای برتر تدریس را از اقدامات برجسته استان بر شمرد و گفت : با برنامه مدون رقابت های علمی و تخصصی معلمان تربیت بدنی در سطح شهرستان و استان به صورت مطلوب برگزار و در سطح کشور نیز با کسب رتبه دوم کشوری در سال گذشته و رتبه سوم کشوری در سال جاری ، کارنامه موفق و قابل قبولی داشته ایم .

افشین خوشگوار میزبانی مسابقات ورزشی دانش آموزان را یکی دیگر از اقدامات برجسته استان عنوان کرد و گفت : بعد از ۱۴ سال وقفه کردستان در سال های ۹۴ ، ۹۵ و ۹۶ میزبان مرحله کشوری ۵ مسابقه ورزشی و رقابت های علمی و تخصصی معلمان تربیت بدنی بوده است .

وی به موفقیت های استان در مسابقات ورزش دانش آموزی و درخشش دانش آموزان کردستانی در رقابت های کشوری نیز اشاره و تصریح کرد : در سایه هدف گذاری انجام شده و برنامه محوری و در حالیکه کردستان از نظر سرانه ورزشی در جایگاه ۲۸ کشوری قرار دارد، خوشبختانه از رتبه ۱۵ کشوری در سال ۹۲ حائز رتبه هشتم کشوری در سال ۹۵ شدیم و با حفظ این جایگاه در سال ۹۶ ،کردستان موفق شد رتبه اول منطقه یک کشوری را از آن خود کند .

وی در پایان ضمن اعلام آمادگی استان برای میزبانی مرحله کشوری جشنواره الگوهای برتر تدریس از اهتمام و تلاش های مسئولین و کلیه دست اندرکاران امر در حوزه های تربیت بدنی ، سلامت و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی تقدیر و تشکر کرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار