معاون فرماندار گنبدکاووس

خرید کالای خارجی برای ما شخصیت نمی‌آورد

گرگان (پانا) - معاون سیاسی و امنیتی فرماندار ویژه گنبدکاووس با اشاره به اینکه فرهنگ و تعصب استفاده از کالای داخلی هنوز در جامعه نهادینه نشده است، گفت: برخی هنوز گمان می‌کنند که خرید کالای خارجی برای ما شخصیت می‌آورد.

کد مطلب: ۸۵۰۱۵۱
لینک کوتاه کپی شد
خرید کالای خارجی برای ما شخصیت نمی‌آورد

اقتصاد مقاومتی به عنوان تنها راهبرد کارآمد این روزهای اقتصاد کشور که از سوی رهبر معظم انقلاب طراحی و مطرح شد مولفه‌های بسیار مهمی را در خود نهفته است که یکی از مهم‌ترین آنها حمایت از تولید و کالاهای داخلی است.

از این‌رو در هفته دولت همایشی با عنوان حمایت از کالای داخلی و کسب و کار پایدار در گنبدکاووس و با حضور بازاریان، اصناف، فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان شهرستان گنبدکاووس در سالن اجتماعات جمعیت هلال احمر این شهرستان برگزار شد.

معاون سیاسی و امنیتی فرماندار ویژه گنبدکاووس در این همایش با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت به ویژه شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: شهیدان رجایی و باهنر به حق اسطوره‌های علم، تقوا و خدمت جهادی به مردم بودند و باید برای همه مدیران و خدمتگزاران الگو باشند.

فرهاد شیبک با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب امسال با نامگذاری سال با تمام مردم و مسوولان اتمام حجت کردند، افزود: حمایت از تولید و کالای داخلی از منظر رهبر معظم انقلاب الزاماتی دارد که از سوی همه اقشار مردم، دولت و حاکمیت باید محقق شود.

وی با بیان اینکه حمایت از تولید داخلی باید هدفمند و بابرنامه باشد، خاطرنشان کرد: حمایت از تولید و کالای داخلی اگر با ایجاد رقابت و افزایش کیفیت محصولات همراه نباشد نه تنها مفید نخواهد بود بلکه مشکلاتی را نیز ایجاد می‌کند، بنابراین در کنار حمایتی که مردم باید از تولید و کالای داخلی داشته باشند این تولیدکنندگان هستند که باید در حوزه‌های مختلف افزایش کیفیت را در برنامه خود قرار دهند.

معاون سیاسی و امنیتی فرماندار ویژه گنبدکاووس با اشاره به اینکه تولیدکنندگان باید با تولید سالم، به روز کردن تکنولوژی تولید و ایجاد استراتژی ورود به بازار صادرات به عنوان الزامات تولید به کمک وضعیت اقتصاد کشور بیایند، گفت: از نگاه و منظر رهبر معظم انقلاب مردم نیز با تعصب نسبت به تولید داخلی در راستای افزایش اشتغال و رفاه اجتماعی گام بردارند.

شیبک با بیان اینکه هنوز تعصب کافی در کشور نهادینه نشده است، ادامه داد: متاسفانه برخی در کشور خرید کالای خارجی را شخصیت و اعتبار برای خود فرض می‌کنند و تا این فرهنگ مسموم در جامعه اصلاح نشود نمی‌توانیم در حوزه حمایت از تولید کالای داخلی اقدام مستحکمی را ساماندهی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه این یک واقعیت تلخ است که اگر بر روی برخی کالاهای داخلی برچسب خارجی الصاق شود فروش بیشتری خواهند داشت، تصریح کرد: انتظار ما این است که در این حوزه تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد به یاری ما شتافته و در فرهنگ سازی به ما کمک کنند.

معاون سیاسی و امنیتی فرماندار ویژه گنبدکاووس با انتقاد از عدم تبلیغ مناسب کالاهای داخلی و محصولات استان گلستان و شهرستان گنبدکاووس، گفت: متاسفانه امروز شاهد هستیم بسیاری از نهادهای دولتی ما نیز در مجموعه استان و شهرستان از تولیدات بومی منطقه استفاده نمی‌کنند.

استاد دانشگاه‌های شرق استان گلستان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه توسعه در سراسر دنیا حول دو محور توسعه مبتنی بر تولید و یا توسعه مبتنی بر دانایی شکل می‌گیرد، افزود: در توسعه مبتنی بر تولید شاخصه‌های اصلی سرمایه، نیروی کار و واحدهای تولیدی هستند و در توسعه مبتنی بر دانایی نیز نوآوری، نیروی انسانی کارآفرین و واحدهای تحقیق و توسعه به عنوان شاخصه‌های اصلی مطرح هستند.

بهزاد شهرابی با بیان اینکه استفاده از روش توسعه مبتنی بر تولید در کشورهای پیشرفته بالغ بر دو دهه است که منسوخ شده است، اضافه کرد: متاسفانه در بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی ما همچنان این روش و تفکر ساری و جاری است که موجب شده اقتصاد کشور مولد و پویا نباشد.

وی با اشاره به اینکه در تفکر تولید مبتنی بر تولید افزایش شهرک‌های صنعتی، مناطق ویژه اقتصادی و آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای مد نظر قرار می‌گیرد، تاکید کرد: این در حالی است که در تفکر تولید مبتنی بر دانایی بر افزایش و گسترش مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری، مناطق توسعه فناوری‌های نوین، مناطق ویژه علم و فناوری و دانشگاه‌های کارآفرین تمرکز می‌شود.

گفتنی است این همایش به همت اداره صنعت، معدن و تجارت، شرکت شهرک‌های صنعتی و اتاق اصناف گنبدکاووس و با همکاری مراکز پخش شرق استان گلستان اجرایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار