غربالگری بیش از ۴۲ هزار کودک در سال گذشته

بیرجند(پانا) ـ معاون امور توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی از فعالیت بیش از ۶۵۰ پایگاه بهزیستی برای غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال خبر داد.

کد مطلب: ۸۴۱۶۳۷
لینک کوتاه کپی شد
غربالگری بیش از ۴۲ هزار کودک در سال گذشته

احمدی شادمهری معاون امور توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت:سن ۳تا 6 سال سن طلایی تشخیص تنبلی چشم در کودکان به شمار می رود و اگر در این سنین مشکل بینایی تشخیص داده شود به راحتی قابل درمان بوده و در برخی موارد نیز ممکن است علائم ظاهری نداشته باشد که با انجام مداخلات به هنگام امکان برگشت 100 درصدی بینایی وجود دارد .

احمدی شادمهری با بیان اینکه بیش از ۴۲ هزار کودک در سال ۹۶ مورد غربال قرار گرفته اند،تصریح کرد:برنامه پیشگیری از تنبلی چشم با هدف سنجش بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در خراسان جنوبی اجرایی می شود .

معاون امور توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان در خصوص هزینه غربالگری بینایی تنبلی چشم کودکان گفت:در مناطق شهری مبلغ 20 هزار ریال أخذ می شود و در مناطق روستایی نیز توسط تیم های سیار برای اجرای این برنامه اعزام شده اند.

وی اظهار کرد:همه ساله طرح غربالگری بینایی تنبلی چشم برای سلامت بینایی کودکان سنین 3 تا 6 سال انجام که این برنامه از ابتدای آبان آغاز شده و تا اواخر آذر ادامه دارد که هم اکنون در تمامی نقاط شهری و روستایی در حال اجرا است.

احمدی شادمهری گفت:هم اکنون پایگاه غیردائمی شامل مهدهای کودک ، پیش دبستانی ها،خانه های بهداشت شهری و روستایی برای اجرای سنجش بینایی کودکان در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد:بر این اساس به محض اینکه کودکان تحت غربالگری این طرح قرار می گیرند با توجه به نتایج به دست آمده، سالم و یا مشکل دار به دقت مورد رصد قرار دارند.

معاون امور توسعه و پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت:در صورت نیاز خدمات توسط اپتومتریست ها و در موارد لازم نیز به متخصصان چشم پزشک ارجاع می شوند تا از بروز خطرات احتمالی جلوگیری شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار