استاندار گلستان: 8 شهرک‌ گردشگری در استان گلستان راه‌اندازی می‌شود

گرگان (پانا) - بیست و سه شهرک و ناحیه صنعتی در استان گلستان وجود دارد و ۸ نقطه برای ایجاد شهرک‌های گردشگری تعیین و در شورای برنامه‌ریزی استان تصویب شده است.

کد مطلب: ۸۳۹۷۴۹
لینک کوتاه کپی شد
استاندار گلستان: 8 شهرک‌ گردشگری در استان گلستان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش روابط عمومی استانداری گلستان، سید مناف هاشمی در بازدید از مجموعه رشد دانه در شهرک صنعتی آق قلا با اشاره به ضرورت توسعه شهرک‌های صنعتی اظهار داشت: 23 شهرک و ناحیه صنعتی در استان گلستان وجود دارد و در تلاش هستیم با طرح‌هایی که در حوزه صنعت، معدن و تجارت و شرکت شهرک‌های صنعتی دنبال می‌شود، بتوانیم شهرک‌های جدیدی ایجاد کنیم.

وی افزود: با توجه به فراهم بودن امکانات زیرساختی مانند آب و برق و گاز و غیره موجود در شهرک‌های صنعتی، سیاست ما رفع نیاز تولید و صنعت استان در داخل شهرک‌های صنعتی است.

هاشمی خاطرنشان کرد: موقعیت‌هایی مکان‌یابی شده‌اند و متقاضی برای آنها وجود دارد و برخی مکان‌های موجود هم باید توسعه پیدا کنند که ما پیگیر هر 2 حالت هستیم.

استاندار گلستان گفت: همین موضوع را در حوزه گردشگری پیگیری کردیم و در همین راستا 8 نقطه برای ایجاد شهرک‌های گردشگری تعیین و در شورای برنامه‌ریزی استان تصویب شد که برای شورای عالی معماری و شهرسازی ایران جهت اخذ مجوز ارسال شده است.

وی هدف از ایجاد این شهرک های گردشگری را جلوگیری از تخلفات در حوزه ویلاسازی‌های غیرمجاز، تخریب منابع طبیعی و جنگل‌ها اعلام کرد.

استاندار گلستان در زمینه مجموعه رشددانه در شهرک صنعتی آق قلا نیز گفت: این مجموعه صنعتی، پروژه بسیار خوبی است که از سال‌های قبل آغاز به کار کرده اما نتوانسته از 100 درصد ظرفیت خود استفاده کند و ما از طریق مکاتبه با وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان استانی آن پیگیر رفع مشکلات و تأمین تسهیلات مورد نیاز آن هستیم.

هاشمی، بخش تولید ویتامین E انسانی رشد دانه را از مجموعه‌های منحصر به فرد در کشور دانست و تصریح کرد: در دنیا جز چند نقطه برای تولید چنین محصولی وجود ندارد که امیدواریم در جلسات آتی، مشکلات آن را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه رونق تولید و اشتغال، مهم‌ترین اولویت استان است، گفت: تسهیل و رفع موانع تولید در جهت رونق کسب و کار و حمایت از سرمایه‌گذاران از سیاست های مهم دولت دوازدهم بوده، حمایت از واحدهای صنعتی و تولیدی اولویت مهم دولت "تدبیر و امید" در راستای منویات مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال "حمایت از کالای ایرانی" است.

استاندار گلستان افزود: امیدواریم با تعامل مطلوب بین دستگاه های خدمات رسان، بانک ها و بخش خصوصی بتوانیم بستری فراهم کنیم تا بخش خصوصی به فعالیت خود ادامه دهد و با همدلی و هماهنگی دولتمردان گام های موثری در راستای رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی برداشته ،توسعه و رونق کسب و کار و اشتغال پایدار را فراهم کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار