استاندار فارس در مراسم حمایت از صنایع کوچک :

شهرک تخصصی صنایع دستی و گردشگری در شیراز احداث شود

خبرگزاری پانا: استاندار فارس گفت: با توجه به اهمیت استان فارس در صنایع دستی و گردشگری، احداث شهرک تخصصی صنایع دستی و گردشگری در شیراز پیشنهاد می شود.

کد مطلب: ۳۸۳۶۵۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، مهندس سید محمد علی افشانی، در مراسم حمایت از صنایع كوچك كه با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد اظهار داشت: نقش و اهمیت صنعت در تولید بر هیچ كس پوشیده نیست و اساساً در همه دنیا وقتی واژه توسعه به كار برده می شود، برای تشخیص توسعه یافتگی ذهن متوجه صنعت خواهد شد.

استاندار فارس افزود: توسعه یافتگی هر كشور با درجه صنعت آن كشور معنی پیدا می كند.
وی ابراز داشت: مهم ترین كاركرد صنعت، تقویت بنیه تولیدی كشور برای داشتن اقتصاد پویا و توانمند است تا بتواند پاسخگوی نیازهای جمعیتی باشد.
مهندس افشانی اظهار داشت: شغل و درامد در بخش صنعت نسبت به بخش خدمات كمتر بوده، اما واقعیت این است، تا زمانی كه كشوری از نظر صنعتی رشد مناسب و توسعه لازم را نداشته باشد در سایر بخش ها نیز دچار نقصان و كمبود خواهد بود.
استاندار فارس گفت: امروز همه خصوصاً صنعتگران و تولید كنندگان می دانند حوزه صنعت و تولید دچار مشكلات جدی است و برای رفع مشكلات به تغییر بنیادی در كشور نیاز است كه مهم ترین آن بازنگری در قانون و مقررات می باشد.
وی ادامه داد: وجود قانون و مقررات دست و پاگیر و نیز پیچ وخم های فراوان برای راه اندازی یك واحد تولیدی كوچك تولید كننده را در مسیر راه دچار مشكل می كند.
مهندس افشانی ابراز داشت: برخی قوانین و مقررات بعضاً متناقض و متضاد هستند. بنابراین نیاز به بازنگری دارند و یك قانون تسهیل كننده جایگزین آنها شود.
وی بر واگذاری اختیارات مركز به مدیران استانی تاكید كرد و افزود: اگر اختیارات لازم به مدیران استانی تفویض شود رونق اقتصادی بیشتر از گذشته خواهد بود و روند توسعه صنعت و تولید تسهیل خواهد شد.
استاندار فارس گفت: مشكلات واحدهای صنعتی، هركدام باید به صورت موردی شناسایی و بررسی شده و برای رفع آنها تلاش شود..وی تامین نقدینگی را مشكل اصلی كشور دانست و ابراز داشت: با وجود مشكل تامین نقدینگی، اگر به رفع آن در سطح كشور و استان توجه شود می توان گفت كه در یك بازه زمانی مشكلات حل می شود اما همه مشكلات، تامین نقدینگی نیست بلكه عوارض متعددی است كه واحدهای تولیدی و صنعتی باید بپردازند كه مجموعه این عوامل، مشكلات فراروی واحدهای تولیدی را بوجود آورده است.
استاندار فارس فقدان تجربه و تخصص بعضی مدیران را یكی دیگر از مسائل پیش روی واحدهای تولیدی دانست و افزود: تجربه و تخصص اولین مدیران نیاز واحدهای تولیدی بوده و باید تجربه و تخصص مدیریت واحدها مورد ارزیابی قرار گیرند.
مهندس افشانی گفت: قرن 21 قرن رقابت معنا دار و توسعه بازار است، ظهور تكنولوژی برتر در هر مقطع زمانی و گسترش تجارت عامل اصلی موفقیت یا عدم موفقیت هر كشوردر زمینه صنعت است.
استاندار فارس ادامه داد: كسانی كه نمی توانند خود را به روز كنند نمی توانند در توسعه بازار و اقتصاد دنیا رقابت داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار