درگفت و گو با پانا

منیره نوبخت : ثمربخش‌کردن اقدامات در حوزه حجاب هدف اصلی بنیاد حجاب و عفاف است

«حجاب» مزیت نظام جمهوری اسلامی ایران در فضای کنونی دنیاست

تهران (پانا) -– منیره نوبخت هدف اصلی بنیاد حجاب و عفاف را ثمربخش‌کردن اقدامات فرهنگی، آموزشی و ارتباطی در حوزه حجاب عنوان کرد.

کد مطلب: ۸۳۷۰۲۱
لینک کوتاه کپی شد
منیره نوبخت : ثمربخش‌کردن اقدامات در حوزه حجاب هدف اصلی بنیاد حجاب و عفاف است

اهمیت موضوع حجاب و عفاف و درجه حساسیت این موضوع در برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌های جامعه روز ایران و بررسی آثار مثبت و منفی این برنامه‌ها طی 4 دهه عمر نظام جمهوری اسلامی ایران همواره از موضوعات بحث‌برانگیز اجتماعی درکشور بوده است. منیره نوبخت یکی از سیاستمداران دهه‌های اخیر نظام جمهوری اسلامی و فعال حقوق زنان در هفته‌ای که به نام «حجاب و عفاف» نامگذاری شده است درخصوص مباحث مذکور با خبرنگار پانا به گفت‌وگو نشسته است.

نماینده دوره‌های پیشین مجلس شورای اسلامی، عضو فعلی شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی و رئیس سابق شورای فرهنگی اجتماعی زنان که درحال حاضر عضو هیئت مدیره بنیاد حجاب و عفاف است درخصوص اهمیت پرداختن به موضوع حجاب و عفاف می‌گوید:شاید بعضیها بر این نظر باشند که مسئله حجاب از مسائلی نیست که باید در سطح جامعه مطرح شود؛ ولی به نظر من اصل حجاب موضوعی قابل تامل و توجه است برای اینکه «حجاب» مزیت نظام جمهوری اسلامی ایران در فضای کنونی دنیاست که اکثر جوامع یا به این موضوع بی‌تفاوت هستند، یا بی‌حجابی را ترویج می‌کنند.

وی ادامه داد: برای اتخاذ تصمیم‌های بهتر در حوزه حجاب، توجه به این نکته ضرورت دارد که اگر اقدامات، چه سلبی و چه ایجابی، همراه با منطق و با روش صحیح انجام شود، همه اقدامات باعث تحکیم خانواده می‌شود؛ در غیر این صورت ممکن است به جای ترویج و استحکام، باعث سست شدن حجاب در جامعه شود. بنابراین باید درپی پیداکردن راه‌هایی باشیم که اقدامات فرهنگی و آموزشی و ارتباطی، که به همت افراد و دستگاه‌های مختلف در حوزه حجاب انجام می‌شود، مثمر باشد و این هدف اصلی بنیاد حجاب و عفاف است.

نوبخت مهم‌ترین برنامه‌های بنیاد حجاب و عفاف گفت را استفاده از امکانات تعریف‌شده و مطالعات گسترده برای بررسی روش‌ها، سپس سوق‌دادن همه فعالیت‌های حوزه حجاب به سمت مثمربودن فعالیت‌ها و کاهش آثار منفی برخی اقدامات سلبی عنوان کرد.

وی افزود: خوشبختانه در گوشه گوشه کشور ما افرادی برای حجاب مشغول کار و فعالیت هستند و جای خوشوقتی است که در نتیجه نظرسنجی‌های معتبر، اکثریت جامعه ما، اعم هر مرد و زن، حجاب را قبول دارند و دوستدار آن هستند. شاید این پرسش مطرح شود که در این صورت چرا وضع رعایت حجاب در کشور مطلوب نیست. پاسخ این است که میزان ثمربخشی فعالیت‌ها کم بوده و ما باید به سمتی برویم که فعالیت‌ها را پربار کنیم. مثلا با برگزاری نشست‌ها و هم‌اندیشی درباره اقدامات و کم‌کردن آثار منفی آن می‌توانیم در این جهت قدم برداریم، یا موسسات مردم‌نهاد می‌توانند با ارزیابی‌هایی که خودشان انجام می‌دهند به سمت پربار شدن و عمق بخشیدن به فعالیت‌ها بروند و در اینجا عمق بخشیدن به معنی تحکیم مبانی فکری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار