رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان خبرداد:

اردوی ملی اعضاء پیشتازان، 10 تا 26 مرداد ماه برگزار می شود / اعزام 82 نفر از پیشتازان استان سمنان به اردوی ملی 97

سمنان (پانا) - رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان گفت: اردوی ملی اعضای پیشتازان پسر 10 تا 16 مرداد ماه در اردوگاه شهید باهنر تهران و اردوی ملی پیشتازان دختر 20 تا 26 مردادماه در اردوگاه شهید رجایی نیشابور برگزار می شود و امسال، 82 نفر از پیشتازان استان سمنان نیز به اردوی ملی 97 اعزام خواهند شد.

کد مطلب: ۸۳۳۵۳۲
لینک کوتاه کپی شد
اردوی ملی اعضاء پیشتازان، 10 تا 26 مرداد ماه برگزار می شود / اعزام 82 نفر از پیشتازان استان سمنان به اردوی ملی 97

محمدرضا عامریان در جلسه کمیته فنی اردوی ملی سال 97 ، از تغییر در نحوه برگزاری اردوی ملی خبر داد و گفت: بر اساس بخشنامه جدید، امسال اعضاء تشکل پیشتازان از پایه های هشتم تا یازدهم انتخاب و در قالب 5 تیم هفت نفره در پنج تخصص صف جمع، امداد و نجات و کمک های اولیه، مخابره، جهت یابی و نقشه خوانی، تولید و اجرای فریادهای شادی و مهارت ساخت پروژه و اجاق های صحرایی به رقابت خواهند پرداخت و تیم های برنده با مربی خود به اردوی ملی اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه قبل از اعزام دانش آموزان عضو تشکل پیشتازان به اردوی ملی، اردوی استانی در قالب مسابقه جهت انتخاب تیم های منتخب برگزار خواهد شد، افزود: این فرآیند از دهم تیرماه سال جاری در پایگاه های اوقات فراغت شهرستان ها و مناطق استان به مدت سه روز آموزشی تعریف شده و سپس در قالب مسابقه یک روزه با انتخاب مدرسین از حوزه آموزش، قوی ترین تیم هر شهرستان و منطقه با ظرفیت هر 2000 عضو یک تیم (یک تیم پسر و یک تیم دختر) ، برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان با عنوان این مطلب که در کل 14 تیم در هر جنس در اردوی استانی انتخاب می شوند، اظهار کرد: اردوی استانی دانش آموزان پیشتاز پسر در تاریخ 28 و 29 ام تیرماه و اردوی استانی دختران در تاریخ 30 و 31 ام تیرماه سال جاری در اردوگاه شهید رجایی شاهرود واقع در پارک آبشار این شهرستان برگزار خواهد شد.

عامریان با بیان اینکه کلیه تیم ها مدرسه ای و کاملا رقابتی خواهد بود، تصریح کرد: پس از طی دو روز فرآیند برگزاری اردوی استانی، پنج تیم پسر و پنج تیم دختر انتخاب شده و مربی تیم برتر از هر مدرسه، خودش به عنوان کچ تیمش فعالیت خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه مربیانی که تیم آن ها به اردوی ملی راه یابد و در این اردو مقام کسب کنند، به نحو شایسته تجلیل خواهند شد، خاطرنشان کرد: بخش های اجرایی اردوی ملی امسال شامل رژه های ترکیبی، صف جمع، پیر امید، کمک های اولیه، امداد و نجات، اطفای حریق، مخابره جهت یابی، نقشه خوانی، ساخت فریادهای شادی، دست های اردویی و بازی های بومی محلی جدید و مهارت ساخت پروژه، چادر زنی، اجاق های صحرایی است.

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان افزود: در بخش تئوری و کارگاهی هم شامل کارگاه های معرفتی و بصیرتی، کارگاه های اجتماعی و جلسات هم اندیشی و در بخش عبادی و فرهنگی هم شامل محفل انسی با قرآن، تدبیر در قرآن، فوق برنامه و جنگ ها، مسابقات و تفریحی و بازدید می باشد.

عامریان تصریح کرد: اردوی ملی موقعیتی مناسب جهت شناسایی و شکوفایی استعدادها، خلاقیت ها و نوآوری دانش آموزان در تمرین یک زندگی مستقل اجتماعی و گروهی است که اگر مبتنی بر برنامه ریزی هدفمند و مدرن باشد، یکی از جذاب ترین، عمیق ترین و سازنده ترین فعالیت های مکمل و فوق برنامه نظام آموزشی کشور است.

وی با بیان اینکه اردوی ملی سال 97 باحضور بیش از 2600 مربی و اعضاء از سراسرکشور در قالب گروه های پیشتازان پسر و دختر برگزار خواهد شد، عنوان کرد: هدف از برگزاری اردوی ملی را سنجش و اندازه گیری توانمندی دانش آموزان در حوزه های مهارت های دانشی، تشکیلاتی و معرفتی، تقویت جایگاه مسئولیت پذیری، تعاون و همکاری در فعالیت های گروهی، گسترش و تعمیق مهارت های فردی دانش آموزان و تبادل تجربه و دانش افزایی گروهی دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار