آب به سمنان رسید

سمنان (پانا) - طرح افزایش ۱۰۰لیتر بر ثانیه‌ای آب آشامیدنی شهر سمنان با حفر و تجهیز و انتقال آب چهار حلقه چاه جدید در دشت سوکان اجرا شد.

کد مطلب: ۸۳۳۲۰۴
لینک کوتاه کپی شد
آب به سمنان رسید

محمد طاهری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان گفت: در پنج ماه گذشته برای این طرح 13میلیارد تومان هزینه شده است و چهار حلقه چاه به عمق متوسط 150تا160 متر و دبی آب 25لیتر بر ثانیه تا یک هفته آینده با هشت کیلومتر خط انتقال، به شبکه آب شرب سمنان متصل می شود.

وی افزود: به علت خشکسالی های سال گذشته، دبی چشمه روزیه و گل رودبار به عنوان دو منبع اصلی تامین آب شرب شهر سمنان در مجموع 210لیتر بر ثانیه کاهش یافته و قطع مقطعی اشتراک آب مناطقی از این شهر با آغاز گرما تشدید شده است.

طاهری تصریح کرد: حدود 8تا 10 هزار مشترک شهر سمنان در دو ماه گذشته، در ساعت های اوج مصرف با افت فشار یا قطع جریان آب شرب مواجه بودند که اجرای این طرح تا حدی این مشکل را رفع می کند.

مدیرعامل آبفای شهری استان حفر و تجهیز و انتقال آب این 4چاه جدید را، مقدمات اجرای طرح همسان سازی شبکه آب شرب شهر سمنان در بلند مدت عنوان و خاطرنشان کرد: بعد از انتقال این میزان آب به ایستگاههای پمپاژ، کار اتصال به مخازن شماره 2و3 نیز با هزینه 9میلیارد تومان انجام می شود.

شهر سمنان حدود 300لیتر بر ثانیه با کمبود آب در بخش شرب مواجه است که ساکنان مناطق باغ فامیلی، تعاون، شهرک های مهر، بهارستان، امام علی، گلستان،گلشهر، آزادی، استقلال، جمهوری و 17شهریور عموما در ساعت های بعدازظهر و شب مشکل کم آبی و قطع جریان دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار