رئیس سازمان دانش‌آموزی سمنان: نگاه های نامهربان و ناصواب نسبت به سازمان دانش آموزی استان باید اصلاح شود

سمنان (پانا) - رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان در جلسه شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی استان سمنان گفت: نگاه های نامهربان و ناصوابی نسبت به سازمان دانش آموزی وجود دارد که باید اصلاح شود. برخی این سازمان را در حد یک تشکل مثل بسیج یا انجمن اسلامی و یا هلال احمر پایین می آورند. تشکل هایی که با گرایشات فکری و سیاسی خاصی کار کرده و تربیت را در راستای گرایشات خود تعریف می کنند و بخش خاصی از تفکرات موجود در جامعه دانش آموزی را پوشش می دهند.

کد مطلب: ۸۳۰۱۷۰
لینک کوتاه کپی شد
رئیس سازمان دانش‌آموزی سمنان: نگاه های نامهربان و ناصواب نسبت به سازمان دانش آموزی استان باید اصلاح شود

محمدرضا عامریان افزود: سازمان دانش آموزی با اساسنامه خود، یک تشکل نیست، بلکه بستری است برای فعالیت سایر تشکل ها؛ چرا که معتقدیم باید همه­ی سلایق را در فرآیند تربیت هایی که در اهداف ذکر شد، پوشش دهیم. سازمان دانش آموزی بستری است که تشکل مجلس دانش آموزی، تشکل خبرنگاران دانش آموز، تشکل عظیم پیشتازان یا همان Sccatt را در خود دارد.

وی ادامه داد: البته برای پوشش سایر سلایق که شاید هیچ گونه گرایش فکری، سیاسی و یا جناحی ندارند، تحت عنوان یاران مدرسه همچون معلم یاران، کتاب یاران، شهرداران جوان، همیاران انرژی، همیاران طبیعی و هر صنف اجتماعی دیگری که زمینه برای فعالیت، تجربه و تربیت دانش آموزان را در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تامین می کند، در سازمان دانش آموزی جای دارند.

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان خاطرنشان کرد: بنابراین سازمان دانش آموزی، یک سفره رنگین تربیتی است که با شیوه های نوین و روش های متفاوت و منطبق بر فطرت انسانی، سعی دارد تمامی دانش آموزان را بر گرد این سفره بنشاند.

روش تربیتی سازمان دانش آموزی می تواند نسخه شفابخش تربیت و تحقق بخش سند تحول آموزش و پرورش باشد

عامریان خطاب به افرادی که سازمان دانش آموزی را غیرشفاف، سیاسی و جناحی، ناکارآمد و یا موازی یک بخش یا دستگاهی و در یک کلامِ خوشبین، آن را برادر ناتنی می دانند، بیان کرد: آقای تاجیک رئیس اتاق عملیات کودک و نوجوان جبهه مردمی فرهنگی انقلاب اسلامی که فعالیت های آن مورد تایید و خواست مقام معظم رهبری می باشد، بعد از آشنایی با فعالیت های سازمان دانش آموزی و حضور در اردوی ملی سازمان، روش تربیتی سازمان دانش آموزی را نسخه شفابخش تربیت و تحقق بخش سند تحول آموزش و پرورش دانست.

وی افزود: همچنین نماینده ولی فقیه در استان و عضو شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی آیت الله شاهچراغی، در جلسه دیدار نوروزی که خدمت ایشان بودیم، بعد از مطالعه کتاب های آموزشی ما و تبیین شیوه فعالیت سازمان در فعالیت های تربیتی عنوان کرد: " بسیار کار درستی است و این شیوه صحیح است و باید به سایر نهادهای تربیتی هم گفت که به این شیوه عمل کنند. نگران نباشید و از حرف ها نرنجید. راه صواب همین است که شما می روید. "

سازمان دانش آموزی استان نیازمند مدل جدیدی از تعامل، جهت پیشبرد بهتر کارها است

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان اظهارداشت: ما باید در استان سمنان جهت پیشبرد بهتر کارها، یک مدل تعامل تعریف کنیم تا ضمن حفظ هویت استقلال یک نهاد عمومی غیردولتی، فعالیت های هماهنگ، همراه و هدفمند جریان یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار