کسب رتبه برترکشوری ساخت مولاژ توسط دانش آموز همدانی

همدان (پانا) - ساره گرجی خبرنگار پانا همدان توانست در دومین دوره از مسابقات ساخت مولاژ بدن انسان، به رتبه برتر کشوری دست پیدا کند.

کد مطلب: ۸۳۲۰۲۲
لینک کوتاه کپی شد
کسب رتبه برترکشوری ساخت مولاژ توسط دانش آموز همدانی

ساره گرجی درگفت وگو باخبرنگار پانا همدان گفت: دانش آموز پایه نهم مدرسه فرزانگان شهرستان نهاوند هستم با توجه به علاقه‌ای که نسبت به هنر پایه ماشه داشتم چند روزی از تعطیلات عید را برای ساخت مولاژ قسمتی از بدن انسان صرف کردم که با لطف خداوند توانستم جز نفرات برتر این مسابقات شوم.

وی افزود: وسایل مورد نیاز برای ساخت مولاژ در این مسابقات بر خلاف بعضی از مسابقات که از هزینه‌های بالایی برخودار است تنها به مقداری کاغذ و یا به کاغذهای بازیافتی نیاز است که به اصطلاح به آن خمیر کاغذ می‌گویند.

گرجی گفت: از نظر من اگر معلمان دانش آموزان را با این هنر ارزشمند آشنا کنند نه تنها درساخت مولاژ، بلکه در امور مختلف زندگی می‌توانند از آن بهره ببرند و با وسایل خیلی ارزان و دور ریختنی اشیا پرکاربرد با ویژگی سبکی و استحکام بالا بسازند و حتی در مدارسی که از لحاظ مالی نمی‌توانند آزمایشگاه خود را از نظر ماکت و مولاژ پزشکی تجهیز کنند از دانش آموران توانمند خود کمک بگیرند.

وی افزود: در گذشته از خمیر کاغذ برای ساخت اشیا بسیار پرکاربردی استفاده می‌شده که متاسفانه در دهه‌های اخیر این هنر که پیشینه گسترده‌ای در تاریخ تمدن ایران دارد به فراموشی سپرده شده بود که خوشبختانه در چند سال اخیر تلاش های بسیاری برای آموزش و گسترش آن در بین دانش آموزان صورت گرفته که این دوره از مسابقات که بین مدارس سمپاد سراسر کشور در سمنان برگزار شد همین هدف را دنبال می‌کرد.

/حسام درویشی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار