برگزاری مسابقات قران دانش اموزی کشوری در همدان

ریئس اداره اموزش وپرورش استان همدان گفت: سی و چهارمین دوره از مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان برگزیده سراسر کشور به میزبانی همدان برگزار می شود.

کد مطلب: ۵۱۹۰۹۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از همدان، عبدالرضافولادوند خاطر نشان کرد: از اواخر سال 94 روند اجرای این دوره از مسابقه ها در استان همدان کلید خورد و با استفاده از تجربه ی سایر استان های برگزار کننده، 10 کمیته در این استان تشکیل شد تا وظایف خاص خود را پیگیری کنند.
وی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان پس از بررسی های بسیار به عنوان مکان برگزاری و اسکان شرکت کنندگان در این دوره از مسابقه ها انتخاب شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان برگزاری این مسابقات را فرصت مناسبی برای تعمیق افکار و توسعه ی فرهنگ قرآنی در استان دانست و تصریح کرد: تشکل های قرآنی در این مسابقات آموزش و پرورش را یاری می کنند.
فولادوند گفت: در کنار برگزاری این مسابقه ها سعی می شود هویت تاریخی استان همدان به دانش آموزان شرکت کننده به عنوان سفیران خانواده ها و همراهان آنان شناسانده شود تا از حضور این افراد دراستان برای ارتقای حوزه گردشگری استان بهره برده شود.
وی افزود: همزمان با برگزاری مسابقه ها ارایه برنامه های تفریحی همچون بازدید دانش آموزان از باغ موزه دفاع مقدس ، منطقه جهانی لالجین، آثار و بناهای تاریخی و گردشگری همدان و استفاده معنوی از حضور قاریان قرآن در محافل انس با قرآن پیش بینی شده است.
وی با بیان این که در این کار بزرگ قرآنی بیشتر ادارات و سازمان های استان مشارکت دارند، خاطرنشان کرد: بیش از 300 نفر از جوانان همدانی مقدمات برگزاری این مسابقه ها را فراهم کرده اند و خوشبختانه تمام نیازهای این مسابقات از درون استان تأمین شده است.

/فائزه نادربگی/


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار