پیام مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان به مناسبت روز خبرنگار

همدان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان به مناسبت روز خبرنگار پیامی صادر کرد.

کد مطلب: ۱۱۱۳۲۶۸
لینک کوتاه کپی شد
پیام مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان به مناسبت روز خبرنگار

متن پیام محمد پورداود به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ»

ای پیامبر، آنچه از جانب پروردگارت بر تو نازل شد، ابلاغ کن (مائده، 67)

17 مردادماه هرسال که فرا می رسد یادمان سالروز شهادت شهید صارمی روز خبرنگار را بیش از هر زمان در مرئی و منظر جامعه اعم از مسوولین و مردم قرار می دهد.

این روز سترگ فرصت مناسبی برای پاسداشت تلاش های صادقانه خبرنگاران آزاده ای است که هم وافرشان ارائه اطلاعات درست به مردم و سعی بلیغ و جهد جهیدشان پی‌گیری مشکلات و توسعه متوازن و پایدار در سطح ملی و محلی است.

در دنیای کنونی که عصر انفجار اطلاعات و دانش می خوانند و می دانند، رسانه ها از جایگاه بسیار رفیعی برخوردارند تا بدانجا که یکی از شاخص های مهم در رهیافت پارادایمی اثرگذاری بر مناسبت های داخلی و بین المللی، مانیفست قدرت رسانه ای است.

در این میان اصحاب رسانه به ویژه خبرنگاران که با صریر قلم خویش نمایندگان جبهه آگاهی‌بخشی با رسالت بزرگ انتقال صحیح اطلاعات به مردم و جامعه هستند، به عنوان وجدان بیدار جامعه نقشی بی بدیل در عرصه های مختلف دارند و عرصه تعلیم و تربیت از مهم ترین حوزه هایی است که نقش رسانه در موفقیت ها و پیشرفت های آن بسیار حائز اهمیت است.

در شرایط کنونی که بیماری کرونا بر کشور حادث شده و در این زمینه تطبیق اساتید، معلمان، دانشجویان و دانش آموزان با اقتضائات روز و توسعه علمی در بستر فضای مجازی رشد قابل تصوری را ایجاد کرده است، نقش موثر رسانه ها در تبیین، اطلاع رسانی و انعکاس اقدامات بزرگ و مثال‌زدنی جهادگران آموزشی کاملا مشهود و مبرهن بوده است.

امروز شبکه شاد از بزرگ ترین دستاوردهای آموزش و پرورش، به عنوان یک رسانه تعاملی از ظرفیت‌های بالایی برخوردار شده است که خود نوعی بهره گیری مضاعف از ظرفیت رسانه ای است.

این جانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی و سایر شهدا و درگذشتگان عرصه خبر و اطلاع رسانی به ویژه فعال رسانه ای و خبرنگار پرتلاش استان مرحوم مهدی کاشی، روز خبرنگار را به تمامی فعالان و تلاشگران مؤمن و جهادی عرصه خبر و اطلاع رسانی به خصوص خبرنگاران پرتلاش استان همدان تبریک گفته، توفیق روز افزون این عزیزان را در سایه فرامین مقام معظم رهبری(مدظله العالی) همراه با دولت تدبیر و امید از خدای متعال مسألت می کنم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار