رساله های برتر قرآنی در نمایشگاه قرآن معرفی و تجلیل می شوند

تهران (پانا) - بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، یکشنبه 13 خرداد، میزبان اختتامیه جشنواره «انتخاب رساله های برتر قرآنی» خواهد بود.

کد مطلب: ۸۲۷۰۶۸
لینک کوتاه کپی شد
رساله های برتر قرآنی در نمایشگاه قرآن معرفی و تجلیل می شوند

به گزارش ستاد خبری نمایشگاه قرآن، دبیرخانه جشنواره «انتخاب رساله های برتر قرآنی» با حمایت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت خود را پیش از ماه مبارک رمضان آغاز کرد و در فرصتی اندک با استقبال بسیار گسترده ای مواجه شد به طوری که در این بازه زمانی حدود 70 رساله دکتری از دانشگاه های مختلف به صورت الکترونیکی دریافت شد.

بنابراین گزارش، به منظور ارتقای سطح کیفی این جشنواره، تنها رساله های دکتری که با موضوعات قرآنی و نه روایی در فاصله سال های 1393 تا پایان سال 1396 دفاع شده بودند امکان راهیابی به این جشنواره را داشتند. در همین رابطه علاوه بر انتشار فراخوان عمومی از طریق سایت ها و شبکه های اجتماعی، اطلاع رسانی لازم به دانشکده ها و مراکز علمی که بالقوه امکان تدوین رساله دکتری در چهار سال گذشته را داشته اند، انجام شد.

شایان ذکر است: فرایند داوری این جشنواره در 3 مرحلۀ انتخاب آثار، داوری مرحله اول و داوری نهایی با ملاحظه محدودیت های زمانی انجام گرفت. در مرحله نخست پس ازتفکیک رساله های غیر قرآنی تعدادی از آثار انتخاب و در مرحله بعد 25 اثر انتخاب شدند. در نهایت، هیات داوران 13 اثر را با بالاترین امتیازات داوری، مورد ارزیابی مجدد قرار دادند که به انتخاب آثار برگزیده منجر شد.

آیین اختتامیه این جشنواره همراه با معرفی آثار برگزیده و اهدای جوایز، روز یکشنبه 13 خرداد مصادف با 18رمضان، پیش از افطار در طبقه دوم شبستان اصلی بخش بین المللی نمایشگاه قرآن کریم واقع در مصلای امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار