مدیر کل آموزش و پرورش گلستان

همایش تجلیل از کاتبان قرآن کریم برگزار شد

گرگان(پانا)-در همایش کاتبان قرآنی کریم از حوزه معاونت سواد آموزی گلستان در راستای نشر و اشاعه فرهنگ قرآنی تجلیل شد.

کد مطلب: ۸۲۷۰۹۰
لینک کوتاه کپی شد
همایش تجلیل از کاتبان قرآن کریم برگزار شد

مراسم تجلیل از 15 کاتب قرآن کریم سواد آموز استان گلستان برگزار شد .

گوهری راد مدیر کل آموزش و پرورش گلستان در این همایش گفت : قرآن کتاب آسمانی ماست که عاری از هر گونه خطا و اشتباه است و باید در جامعه اسلامی به نحو احسن ترویج داده شود زیرا برای تمام ابعاد زندگی انسانها اعم از زندگی فردی و اجتماعی برنامه ریزی کرده است.

گوهری راد افزود : قرآن کریم نخست انسان را از جهت عقلی و بینشی سیراب ساخته و سپس انگیزه های قلبی او را درمسیر آنها جهت می بخشد تا انسان در پی تلاش و جهاد در راه خدا بر آید و آنگاه به اهداف نهایی و عالی نائل آید.

وی اظهار کرد: سوادآموزان استان گلستان با شرکت در طرح کاتبان نور و ثبت آثارشان توانستند با مشارکت در این حرکت فرهنگی - معنوی بار دیگر بر درس آموزی از کتاب آسمانی مسلمانان جهان برای یک زندگی هدفدار و آینده ای بهتر وسعادتمند کمک بگیرند.
مدیر کل آموزش و پرورش گلستان در حاشیه این مراسم یادآور شد: سواد آموزان این اقدام معنوی - آموزشی را به شکرانه نعمت سواد دار شدن و آشنایی بیشتر با مفاهیم آیات قرآن و نیز توصیه به مادران برای انس بیشتر فرزندان با آیات کلام الله مجید اجرا کردند.

فجوری معاون سواد آموزی گلستان نیز در این همایش ضمن خیر مقدم گویی به حاضرین و تشکر از حضور میهمانان در این همایش گفت : در طرح سراسری کتابت قرآن کریم که در پنج نسخه توسط سوادآموزان سراسر کشور تهیه شد آثار کتابت 15 سواد آموز گلستانی نیز در این طرح ثبت گردید که این 5 نسخه‌ تهیه شده به مرقد مطهر حضرت امام علی(ع)،مرقد مطهر حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع)، مرقد امام رضا(ع)، مضجع شریف حضرت زینب سلام الله علیها ومرقد حضرت امام(ره) اهدا می شود.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش گلستان هدف از اجرای این طرح را انس بیشتر سوادآموزان با آیات قرآن کریم، تقویت انگیزه سوادآموزان برای قرائت مستمر قرآن کریم، تقویت مشارکت سوادآموزان در انجام کارهای گروهی و تثبیت و تحکیم مهارت‌های خواندن و نوشتن بیان کرد.

فجوری در خصوص اهداف این همایش افزود: با توجه به اینکه هنر کتابت یک نیاز و مقوله فرهنگی در جامعه ای امروز است و ضرورت ساماندهی برای بهبود آن و به منظور فعال ساختن سواد آموزان و رسیدن به جایگاه یادگیری و عمل به مفاهیم قرآنی و همچنین تقدیر از این کاتبان عزیز، این همایش برگزارشد.

اجرای این طرح گامی ارزشمند برای انجام و اجرای اقدامات و فعالیت های بیشتر و بزرگ تر در حوزه سوادآموزی است و می توان آن را به فال نیک گرفت.

این همایش با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان، رئیس ستاد اقامه نماز استان گلستان،عبدالحکیم فیروزی معاون سواد آموزی سابق، تربتی نژادمدیر آموزش و پرورش شهرستان گرگان و روسای ادارات سواد آموزی برگزار شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار