۶میلیون و ۸۳۹ هزار تن کالا از مرزهای زمینی کشور به سایر کشورها صادر شد.

ارومیه(پانا)منطقه آزاد ماکو – بازرگان – طی ۱۲ ماهه سال ۹۶، درمجموع ۲ میلیون و ۱۱۴ هزار تن کالاهای نفتی و غیرنفتی از مرزهای زمینی وارد و ۶ میلیون و ۸۳۹ هزار تن کالا از مرزهای کشور صادرشده است، که نسبت به مدت مشابه در سال ۹۵ میزان واردات از مرزهای جاده‌ای ۶ درصد افزایش و میزان صادرات ۱۰ درصد افزایش داشته است.

کد مطلب: ۸۲۵۰۳۰
لینک کوتاه کپی شد
۶میلیون و ۸۳۹ هزار تن کالا از مرزهای زمینی کشور به سایر کشورها صادر شد.

حسین متولی حبیبی مدیرکل دفتر فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات این سازمان با اعلام این خبر افزود: از میان مرزهای جاده‌ای کشور، مرز بازرگان با سهم ۶۴ درصدی فعال‌ترین مرز درزمینهٔ واردات کالا به کشور به شمار می‌رود. پس‌ از آن مرزهای آستارا و میرجاوه با ۱۱ و ۹ درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

وی افزود: عملکرد مرزهای جاده‌ای در زمینهٔ صادرات کالا از کشور نشان می‌دهد در مدت مذکور مرز بازرگان با ۲۵درصد در رده نخست و پس‌ازآن مرزهای میلک با ۱۹ درصد و دوغارون با ۱۲ درصد قرار دارند.

مدیرکل دفتر فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات اظهار کرد: سهم کامیون‌های ایرانی در صادرات کالا ۶۷ درصد و در جابه‌جایی واردات کالا ۴۲ درصد بوده است.

وی با اشاره به این‌که در مدت یادشده، ۴۷۵هزار نفر مسافر توسط ۶۱ هزار دستگاه وسیله نقلیه مسافری وارد کشور شدند، افزود: در جابه‌جایی این مسافران سهم اتوبوس ۲۳ درصد، مینی‌بوس ۱۹درصد و سواری ۵۸ درصد است.

همچنین تعداد ۵۱۲ هزار نفر توسط ۶۲ هزار دستگاه وسیله نقلیه مسافری از کشور خارج شدند که سهم اتوبوس ۳۶ درصد ، مینی‌بوس ۱۲ درصد و سواری ۵۲ درصد بوده است.

متولی در خصوص آمار تردد وسایل نقلیه مسافری در مرزهای کشور گفت: در مدت مذکور، بیشترین تردد ورودی وسایل نقلیه مسافری در مرزهای دوغارون با ۳۴ درصد و رازی با ۱۶ درصد و بیشترین تردد خروجی در مرزهای دوغارون ۳۰درصد و بازرگان با ۱۵درصد بوده است.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع مسافران واردشده به کشور ۲۱۵هزار نفر مسافر خارجی و۲۶۰ هزار نفر مسافر ایرانی بوده و از مجموع مسافران خارج‌شده از کشور ۱۴۹ هزار نفر مسافر خارجی و ۳۶۳ هزار نفر مسافر ایرانی از مرزهای جاده‌ای کشور خارج شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار